رئیس جمهوری مصر ریاست دوره شانزدهم جنبش عدم تعهد را به جمهوری اسلامی ایران واگذار کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، "محمد مرسی" در افتتاحیه اجلاس سران جنبش عدم تعهد گفت: از جمهوری اسلامی ایران به دلیل حسن میزبانی شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد و برگزاری خوب آن قدردانی می کنم.
 
مرسی با دعوت از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد برای حمایت از حق ملت فلسطین جهت عضویت در سازمان ملل متحد، گفت: باید به ملت فلسطین در تعیین سرنوشت و تأسیس کشور مستقل کمک کرد.
 
وی همچنین از فلسطینی ها خواست آشتی ملی را نهایی کنند.
 
رئیس جمهوری مصر همچنین با تأکید بر ضرورت ایفای نقش عدم تعهد در این برهه زمانی، تأکید کرد: تبعیض، نژادپرستی، تعصب، تروریسم بین المللی و بحران آب و هوا امروزه دنیا را فرا گرفته است.
 
مرسی گفت: جنبش عدم تعهد با وجود تغییر نقشه سیاسی جهان، اصول خود را تغییر نداده است.
 
مرسی افزود: شعار اجلاس شانزدهم بر ضرورت اتحاد کشورهای عضو تأکید دارد.
 
رئیس جمهوری مصر خاطرنشان کرد: مصر جدید پس از انقلاب بیست و پنجم ژانویه خواستار نظام عالمی عادلانه ای است در آن کشورهای در حال توسعه از حاشیه خارج شده و توسعه یابند.
 
مرسی با تأکید بر ضرورت اصلاح ساختار شورای امنیت و توسعه آن گفت: باید نقش کشورهای در حال توسعه در مجامع جهانی گسترش یافته و شورای امنیت توسعه یابد.

محمد مرسي در جمع سران كشورهاي عضو اين جنبش ضمن قدرداني از ميزباني جمهوري اسلامي ايران و برنامه ريزي مناسب در اين زمينه  بر اهميت شانزدهمين اجلاس جنبش عدم تعهد تاكيد كرد.
 
وي با اشاره به پيروزي انقلاب بزرگ مصر عليه ديكتاتوري 30 ساله وابسته به آمريكا و اسرائيل افزود: مصري ها براي تغيير نظام و عبور به سمت مرحله انتقالي، با يكديگر همدل شدند و امروز در يكي از مهم ترين لحظه هاي تاريخ معاصر پس از پيروزي انقلاب مصر گرد هم آمده ايم
 
وي با تاكيد بر اينكه انقلاب مصر سنگ بناي خيزش بهار عربي را پايه ريزي كرد، گفت: انقلاب مصر در محقق ساختن اهداف سياسي خود در انتقال قدرت به غيرنظاميان موفق شد.
 
مرسي با اشاره به اينكه  امروز مصر حكومتي قانونمدار، نوين و دمكراتيك دارد ، خاطرنشان كرد: در حال حاضر ما در برابر چالش هاي گسترده اي هستيم كه همه اعضاي جنبش عدم تعهد با آن مواجهند
 
رئیس جمهوری مصر با تاكيد براينكه نظام بين المللي كنوني در خصوص بحران هاي جهاني در بوته آزمون قرار دارد ، بيان داشت : وظيفه جنبش عدم تعهد، ايفاي نقشي محوري در اين مرحله است كه  نشانه هاي تبعيض، تعصب و تروريسم سازمان يافته بين المللي در عرصه بين المللي ظاهر شده است.
برچسب ها: ایران ، ریاست ، مرسی ، واگذار ، مصر ، nam
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار