نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت: بيانات مقام معظم رهبري شوک بزرگي به سازمان ملل وارد کرد که اميدواريم اين سازمان به سمت اصلاح و بازنگري در برنامه‌هاي آتي گام بردارد.

منصور حقيقت پور در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در ارزيابي سخنراني مقام معظم رهبري در حضور سران اجلاس عدم تعهد گفت:‌ رهبر معظم انقلاب مطالبه جدي سازمان غير متعهدها رادر سخنراني خود مطرح کردند که مرسي نيز آن را تکميل کرد.

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مطالبه امروز کشورهاي غير متعهدها را اينگونه تشريح کرد: مطالبه کشورهاي عضو اجلاس نم اين است که نظام بين الملل و سازمان ملل بايد ساختارش مناسب با عدالت و شرايط روز سازمان‌دهي شود.

وي با بيان اينکه حق وتوي شوراي امنيت اداره عادلانه سازمان ملل را به بيراهه کشيد اظهار داشت: سازمان ملل تبديل به يک محل زورگويي و اعمال قدرت شده است.

وي افزود: حضرت آقا به اين نکته که کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد مي تواند در ساختار سازمان ملل ايفاي يک نقش جديد داشته و در ايجاد نظم نوين جهاني داراي حرکت جوهري باشند، تاکيد کرد.

حقيقت پور بازتاب سخنراني مقام معظم رهبري را يک شوک به سازمان ملل دانست و عنوان کرد: به نظر مي رسد سازمان ملل متحد با شوکي از بيانات رهبري بر آن وارد آمده به سمت اصلاح ساختار حرکت کند.

وي در ادامه تصريح کرد: اگر سازمان ملل به سمت اصلاح پيش نرود بيداري که در سطح کشورهاي جهان شاهدش هستيم به سمت بي خاصيت کردن اين سازمان و فروپاشي نظام حاکم بر آن پيش خواهد رفت.

وي بيان داشت: اميدوارم صحبت‌هاي مقام معظم رهبري و رهنمودهاي ايشان به عنوان نقشه راه 3 ساله جمهوري اسلامي ايران براي هدايت مديريت جنبش متعهدها در دستور کار قرار گيرد.

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به اينکه بايد ترتيب سازمان ملل تغيير کند خاطر نشان کرد: بايد سياست‌هاي بين الملل به گونه‌اي وضع شود که سازمان غير متعهدها و کنفرانس اسلامي هم به تبع وزن خود داراي نماينده در شوراي امنيت سازمان ملل باشند يا اينکه به طورکل قانون حق وتو برچيده شود.

"انتهاي پيام"/پ3

برچسب ها: سازمان ملل ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار