رئیس‌جمهور بنین در نشست سران اجلاس عدم تعهد گفت: جنبش غیرمتهدها به دنبال ارزش‌های والای انسانی است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران مستقر در محل برگزاري اجلاس نم؛ یایی بنه، رئیس‌جمهور بنین در نوبت عصر اجلاس سران عدم تعهد اظهار داشت: شانزدهمین اجلاس کشورهای عدم تعهد در شهر زیبای تهران برگزار می شود و به عنوان رئیس اتحادیه افریقا از صمیم قلب از امام خامنه ای رهبر انقلاب ایران و دولت و مردم این کشور دوست و برادر تشکر می کنم.
 
وی ادامه داد: جنبش عدم تعهد نقش بسیار مهمی دارد و بر خود لازم می دانم تا در اینجا زلزله اخیر ایران را تسلیت بگویم.
 
رئیس جمهور بنین تاکید کرد: حضور من در اینجا نشان دهنده پایبندی افریقا به عدم تعهد است و پایبندی به اصول عدم تعهد برای کشورهایی که در افریقا مستعمره بودند بسیار مهم است و این اجلاس راه سومی برای بروفت از دوقطبی بودن جهان است.
 
یایی بنه با اشاره به اینکه جنبش عدم تعهد 120 عضو دارد، اظهار داشت: نهضت ما دوسوم کشورهای عضو سازمان ملل را تشکیل می دهد و جنبش غیرمتعهدها به دنبال ارزش های والای انسانی یعنی صلح، عدالت، آزادی و امنیت است.
 
وی ادامه داد: سوئ مدیریت در جهان بحران، تنش و افزایش تروریست را دربرداشته است به همین دلیل من خوشحالم که موضوع این اجلاس صلح پایدار است.
 
این مقام ارشد کشور بنین تاکید کرد: باید ساختار نظام بین المللی اصلاح شود و به سمت درموکراتیک شدن پیش برود چراکه این نیاز مهم مردم جامعه جهانی است.
 
یایی بنه تصریح کرد: باید همکاری و اتحاد میان کشورهای عدم تعهد افزایش پیدا کند و به سمت رشد اقتصادی پیش برویم.
 
رئیس جمهور بنین اظهار داشت: باید اختلافات را کنار بگذاریم و کشورهای عدم تعهد می توانند به یک قطب سیاسی و اقتصادی تبدیل شوند چرا که ما امکانات لازم در این زمینه را داریم.
 
وی خاطرنشان کرد: ما باید به جوانان خودمان امید به آینده بهتر را بدهیم و جنبش غیرمتعهدها امتیازات لازم برای نقش آفرینی در عرصه جهانی را دارد.
 
انتهای پیام/پ2
برچسب ها: اجلاس ، تهران ، سران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار