دبير ارشد نشريه وترنز تودي مي‌گويد، رفتار توهين‌آميز با کهنه سربازان امريکا از سال‌هاي دور وجود داشته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، "گوردن داف"، دبير ارشد نشريه وترنز تودي در گفت‌وگو با بخش امريکاي پرس تي‌وي گفت: «ما (امريکايي‌ها) اسراي جنگي (امريکايي) را بعد از هر جنگ رها کرديم. اين موضوع با جنگ ويتنام آغاز نشد. ما اسراي جنگي را در کره رها کرديم. ما ۹ هزار اسير جنگي را در اردوگاه کار اجباري گولاگ شوروي رها کرديم و هرگز خواستار بازگشت آن‌ها نشديم. هر اسيري که روس‌ها آزاد کردند، به سيبري فرستاده شد و در آنجا کشته شد. اين يک شرمساري و ننگ ملي است.»

داف با بيان اين ‌که خود وي نيز يک کهنه سرباز معلول بوده است افزود،کهنه سربازان مورد بي‌عنايتي و بي توجهي مقامات قرار مي‌گيرند.

وي تصريح کرد: «من عموما با کهنه سربازاني برخورد مي‌کنم که پرونده آن‌ها ۲۵ سال يا بيشتر است که تکميل نشده و هنوز در حال طي کردن مراحل است.»

روانشناسان مي‌گويند، حضور طولاني‌مدت سربازان امريکايي در افغانستان و عراق و اعزام چندباره سربازان به اين دو کشور از عوامل عمده اختلالات رواني در ميان نظاميان امريکايي است.

مواردي چون اقدام به خودکشي، انزوا، اعتياد، اضطراب، افسردگي و از هم پاشيدگي نظام خانواده از پيامدهاي فشارهاي ناشي از شرکت در جنگ به شمار مي‌آيند.

همچنين بنا بر اعلام اداره کار امريکا، حدود ۱۲ درصد از کهنه سربازان امريکايي بي‌کار هستند که اين رقم از متوسط آمار بيکاري ‌کل کشور بيشتر است.

سازمان امور کهنه سربازان امريکايي در مرداد ماه ۱۳۹۰ اعلام کرد، بيش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ کهنه سرباز يا در خيابان‌ها و يا در خانه‌هاي موقت زندگي کرده يا از کالابرگ‌هاي کمکي فدرال براي پرداخت اجاره‌خانه استفاده مي‌کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار