سرپرست شهرداری اراك گفت: هشت میلیارد ریال برای بازسازی مقبره آقا نورالدین و آرامستان قدیمی میدان البرز اراك اختصاص یافت.

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، قربانی افزود: این طرح مهم فرهنگی، دینی و شهری با همكاری استانداری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی و شهرداری اراك از 20 شهریور ماه جاری آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: فضای كلی و نمای اطراف مقبره به شكل بسیار زیبایی طراحی شده و بازسازی مناسبی در این محوطه انجام خواهد گرفت كه می تواند به مكان زیبا و بسیار جذابی برای حضور خانواده ها مطرح شود.

سرپرست شهرداری اراك عنوان كرد: برخی از حجره های آرامستان قدیمی اراك در زمینه كاهش آسیب های اجتماعی براساس ماده ۵۵ قانون شهرداری ها توسط این شهرداری تخریب شده و تنها قسمت بیرونی و رواق های حجره ها توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی بازسازی می شود.

سرپرست شهرداری اراك اضافه كرد: دیوار بین آرامستان قدیمی اراك و پارك شهر به كلی تخریب و با فضای سبز مناسب و مطلوب با فضای مقبره آقا نورالدین زیبا سازی می شود.

قربانی بیان كرد: مغازه های مقابل مصلی بیت المقدس نیز از ورودی میدان البزر به میدان سرداران بازسازی و به فضای مقبره اضافه خواهد شد.

وی اظهار كرد: همچنین دیوار جدا كننده پارك شهر و مقبره آقا نورالدین بر اساس طرح تخریب شده و این دو محیط به یكدیگر متصل می شوند تا تردد مردم برای اسكان در پارك و حضور معنوی در مقبره تسهیل شود.

سرپرست شهرداری اراك ادامه داد: با توجه به حضور زیاد قشرهای مختلف مردم اراك در مصلی بیت المقدس در نماز جمعه و مناسبت های مختلف ملی و مذهبی بازسازی و زیبا سازی مقبره آقا نورالدین ضروری و لازم است.

آیت الله العظمی آقا نورالدین حسینی عراقی (آقا نورالدین اراكی) در سال ۱۲۸۷ هجری قمری در اراك دیده به جهان گشود و پدرش سید شفیع فرزند سید احمد ابن میر علی محمد از سادات سرشناس كرهرود بود./س

برچسب ها: بازسازی ، مقبره ، آرامستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.