مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به زلزله سال ۷۶ قائنات، گفت: این زلزله موجب شد ۹۵ درصد منازل روستایی شهرستان زیرکوه مستحکم و مقاوم ساخته شود.

 

سید محمدکاظم علوی، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند؛ اظهار داشت: آخرین زلزله در زیرکوه خراسان جنوبی سال 1376 با مرکزیت اردکول به وقوع پیوست که موجب تخریب بیشتر منازل روستایی و ساخت مجدد آن شد.

وی با تاکید براینکه بیشتر منازل روستایی بخش زهان که امروز صبح (12 شهریور) زلزله در آنجا به وقوع پیوست هیچ خسارتی ندیده اند، افزود: تنها شیشه برخی از منازل شکسته و یا دیوار برخی از خانه ها ترک برداشته است که نگران کننده نیست.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به مقاوم سازی 95 درصد منازل روستایی بخش زهان در زلزله سال 76 گفت: 70 درصد منازل روستایی سطح استان قابل اعتماد بوده و از استحکام نسبی برخوردار هستند.

خانه های دهک و بخشی از مناطق نهبندان نیاز به بازسازی و نوسازی دارند

وی یادآور شد: برخی خانه های روستایی در نهبندان از جمله دهک تاکنون بازسازی و نوسازی نشده اند که باید هرچه زودتر این مهم انجام شود.

علوی با اشاره به تسهیلات ارائه شده از سوی بنیاد مسکن استان برای مقاوم سازی منازل روستایی، از مردم خواست هرچه سریعتر برای دریافت این وام و نوسازی منازل خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سود تسهیلات بانکی برای مقاوم سازی در سال جاری 21 درصد شده است، گفت: این درحالی است که برخی از بانک ها این تسهیلات را با همچون گذشته با سود 5 درصد و برخی از بانک ها با کارمزد 21 درصد به مردم ارائه می دهند و این مهم نیازمند عملیاتی شدن بخشنامه مصوب (یعنی همان 5 درصد) است./س

برچسب ها: منازل ، روستایی ، در ، خراسان ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.