خوزستان/

دو طرح فناوري خوزستان برگزیده ملی شد

در سومین جشنواره علم تا عمل از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دو طرح ارائه شده از خوزستان به عنوان برگزیده ملی و یک طرح برگزیده استانی انتخاب شدند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛رئیس پارک علم و فناوری خوزستان و دبیر اجرایی سومین جشنواره علم تا عمل در گفت‌وگو با خبرنگاران در اهواز دقایقی پس از افتتاح این جشنواره در مصلی تهران،گفت: طرح‌های منتخب با حمایت پارک علم و فناوری خوزستان به این جشنواره راه یافتند.

بابک مختاری تصریح کرد: از میان حدود 2 هزار طرح فناوري رسیده به جشنواره علم تا عمل، 35 طرح در سطح ملی از 31 استان به عنوان برگزیده انتخاب شدند که از این تعداد، دو طرح در زمینه قطعات مکانیکی، موتورها، پمپ‌ها و توربین‌ها متعلق به شرکت کنندگان خوزستان است.

وی درباره جزییات طرح‌های منتخب گفت: طرح ساخت ابزار درون چاهی مانده یابی با کاربرد در صنعت حفاری متعلق به مرتضی پیرعباسی از شرکت نسیم کار ورزی ایران از جمله طرح‌های برگزیده کشوری است که در صورت تولید محصول از این ایده، گره بزرگی از مشکلات حفاری چاه‌های نفت گشوده خواهد شد.

رئیس پارک علم وفناوری خوزستان افزود: همچنین طرح دیگری با عنوان سیستم جمع‌‌آوری و انتقال مواد بر پایه انتقال هوای فشرده به جای مکش توسط سعید بیژن‌زاده از شرکت ناب اندیش صنعت اعصار به عنوان یکی از طرح‌‌های ملی سومین جشنواره علم تا عمل انتخاب شد که این فناوری در صورت طراحی بهینه در انتقال مواد در حالت‌های جامد، مایع، گاز برای صنایع مختلف کاربرد دارد.

وی طرح پایه تلسکوپ دابسونی قابل حمل متعلق به مهدی جمشیدی پور را از جمله طرح‌هایی نام برد که در سطح استانی به عنوان طرح منتخب شناخته شده و کاربرد آن در ادوات نجومی برای افزایش دقت ابزارهای رصدی، توانمندسازی رصدگران برای انجام پروژه‌ها و کاهش اتلاف انرژی آنان است.

مختاری تصریح کرد: سومین جشنواره علم تا عمل توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با تمرکز بر تجاری سازی فناوری‌ها و تقویت شرکت‌های دانش بنیان از 13 تا 16 شهریورماه در مصلی تهران برگزار می‌شود و هدف اصلی آن فراهم کردن بازارهای داخلی و بین المللی برای محصولات دانش بنیان است.

به گفته دبیر اجرایی سومین جشنواره علم تا عمل در استان خوزستان، در جشنواره امسال طرح‌هاي ارائه شده  پس از ارزیابی و داوری مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرد تا از تسهیلات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برخوردار شود.

 بنا به گفته معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منتخبان ملی و استانی جشنواره علم تا عمل تا سقف 100 میلیارد ریال حمایت خواهند شد.

در جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل سال گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 70 طرح برگزیده مورد حمایت قرار گرفتند که این طرح‌ها از تسهیلات و وام‌های معاونت علمی ریاست جمهوری برخوردار شدند.

سال گذشته خوزستان با 58 طرح حضور پررنگی در جشنواره علم تا عمل داشت و یکی از طرح‌های ارائه شده به عنوان طرح بر‌تر ملی و یک طرح نیز به عنوان طرح بر‌تر استانی انتخاب شد./ب
برچسب ها: فناورانه ، خوزستان ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.