پور محمدي در پاسخ به سوالات دانشجويان:

کسي نمي‌تواند مرا مجبور به کانديداتوري کند/ مسئول کنترل تفکرات افراد در دولت نيستم

رئيس بازرسي کل کشور گفت: من مسئول کنترل تفکرات افراد در دولت نيستم متاسفانه هر جايي که انحراف پيدا شود به تبع آن سوء استفاده‌ها و فساد اخلاقي، اقتصادي، اداري صورت مي‌گيرد که بايد آنها را طبق قانون پيگيري کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران  ،حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي در سيزدهمين نشست سالانه اتحاديه انجمن اسلامي مستقل که در دانشگاه صنعتي شريف برگزار شد،اظهار داشت: در سال 85، محمود احمدي‌نژاد که در آن زمان عضوي از کابينه دولت وي بودم خواستار استعفاي من شد در پاسخ به وي گفتم، هرچه مقام معظم رهبري بگويند همان را انجام مي‌دهم .

وي افزود: چند بار به دولت تاکيد کردم که گزارشي را که درباره عملکرد آنها داده‌ام را نقد کنند و خلاف آن را اثبات کنند. چرا که من نقادم، شما هم نقد کنيد تا پاسخ بدهم.

رئيس بازرسي کل کشور تصريح کرد: از آنجا که ما مدير حقوق عامه در جامعه هستيم بايد با اخذ اختيارات از مردم به طور شفاف جوابگو باشيم.

وي در ارتباط با يکسان عمل کردن نسبت به پرونده‌هاي فساد مالي در کشور گفت: من بازرس قوه قضاييه و هيچ ارگان ديگري به غير از قوه مجريه نيستم و نمي‌توانم در حوزه مجلس و شوراي نگهبان بازرسي کنم و بايد به اين مسئله هم تاکيد کنم که در جريان پرونده‌هاي مالي سخت‌گيري من بر همفکران و دوستانم بيشتر هم بوده است.

رئيس بازرسي کل کشور در ارتباط با ساختار 8+7 و آينده آن گفت: ما اصولگرا هستيم و زماني که منشور اصولگرايي را تدوين کرديم، تفکرات گوناگون در آن وجود داشت و اصولگرايي از طيف گسترده‌اي شکل گرفت که من نقشي در 7+8 نداشته‌ام. ابوترابي و تقوي نمايندگان ما در اين گروه بودند براين اساس 8 نفر از تشکل‌هاي سياسي تقسيم شدند که از طيف‌هاي مختلف اصولگرايي در آن حضور داشتند .

وي گفت: مجلس طيف گسترده‌اي از نمايندگان است و کاملا با انتخابات رياست جمهوري متفاوت است و بعيد مي دانم که اين مجموعه به همان شکلي که در مجلس شکل گرفت براي رياست جمهوري هم شکل بگيرد .

پورمحمدي در ارتباط با انتخابات رياست جمهوري سال آينده گفت: راهکار مشخصي را هنوز تدوين نکرده‌ايم و چون برخي از نامزدها در راس آن تشکل‌ها هستند شرايط را شفاف و روان نمي‌کند و به آن صورت جبهه متحد اصولگرايي که در مجلس شکل گرفت در انتخابات رياست جمهوري با آن ساز و کار شکل نخواهد گرفت.

وي در ارتباط با کانديداتوري قاليباف شهردار تهران براي انتخابات رياست جمهوري تصريح کرد: در شرايط کنوني نبايد قيمت‌گذاري کرد و اکنون نقدهايي وجود دارد که بايد با صداقت تمام و منصفانه آناليز و مورد بررسي و قضاوت قرار گيرد تا بتوانيم چهره مطلوب خود را در اين ميان شاخص گذاري کرد.

پور محمدي در پاسخ به اينکه خود را تا چه اندازه منتقد دولت مي داند تصريح کرد: در يک نگاه حرفه‌اي و کاري بايد گفت که وظيفه من انتقاد نيست متاسفانه هنوز جايگاه من براي شما هضم و درک نشده است من به عنوان بلندگوي قاطع مشکلات اجرايي کشور و بنا بر مصلحت‌هاي جامعه سخن مي‌گويم و بايد بگويم من از کار سخت و ماموريت سنگين فراري نيستم و اگر در جايي سکوت مي‌کنم به دليل رعايت مصالح کشور است که دشمن در اين راستا سوءاستفاده نکند شما اگر مي‌خواهيد من را متهم کنيد بگوييد چرا شما سخني نمي‌گوييد، نه اين که چرا مي‌گوييد و اين براي من بسيار جاي تعجب است که در اين فضاي دانشجويي اين گونه سخن مي‌گوييد.

پور محمدي در ارتباط با ستاد اقتصادي در دولت تصريح کرد: اين کاملا بي‌انصافي است که بگوييم فساد در دولت بيداد مي‌کند دولتمردان پاک دستي هم در اين ميان مشاهده مي‌شوند من اسامي عده‌اي را که از متخلفين بوده‌اند به قوه قضاييه فرستاده‌ام.

وي در ارتباط با جريان انحرافي در کشور و عکس العمل خود در اين جريان گفت: من مسئول کنترل تفکرات افراد در دولت نيستم متاسفانه هر جايي که انحراف پيدا شود به تبع آن سوء استفاده‌ها و فساد اخلاقي، اقتصادي، اداري صورت مي‌گيرد که بايد آنها را طبق قانون پيگيري کرد.

پور محمدي درباره پرونده رحيمي معاون اول رئيس جمهور، گفت: آيا شما به راي خود در انتخابات رياست جمهوري دوره هاي قبل پايبند هستيد و آن را تکرار مي کنيد چرا که معلوم نيست که الان آن آرا دوباره تکرار شود و در مقطعي افرادي وارد عرصه مي‌شوند حرف‌هاي جالبي مي‌زنند و مورد قبول قرار مي‌گيرند که اين سخنان پورمحمدي با واکنش دانشجويان مواجه شد و در پاسخ به سوال وي جواب مثبت دادند.

رئيس بازرسي کل کشور ادامه داد: اگر رحيمي توسط دوستان ما در مقعطي رئيس ديوان محاسبات شده کاملا نارواست و اگر اين انتخاب غلط است و به آن نقد داريد پس انتخاب شما هم براي انتخابات رياست جمهوري غلط بوده است .

وي در ادامه اضافه کرد: پرونده رحيمي را بدون کم و کاست و بدون رعايت ملاحظه تکميل شده به قوه قضاييه ارسال کردم که مراحل نهايي دادرسي ديگر در اختيار من نيست و کشور بايد با يک تصميم روشن اداره شود، نه اراده من که در اين ميان تمام سعي خود را کردم به وظيفه قانوني خود عمل کنم و شما دانشجويان هم عملکرد من را بايد از خود من بپرسيد؛ چرا که من از آن رفتارها هيچ گونه دفاعي نخواهم کرد و بايد به اين مسئله تاکيد کرد که من مسئول محاکمه و دستگيري افراد نيستم من به عنوان يک مدير در صحنه‌هاي سخت که تمام وجودش مملو از آرمان‌هاي انقلاب است به وظايف خود عمل مي‌کنم و بايد به من در اين راستا علي رغم احساسات خود اعتماد کنيد و اين را مطمئن باشيد که اگر شما هم در جايگاه کنوني من بوديد همين کارها را انجام مي‌داديد.

وي در ادامه در ارتباط با اين سوال که چرا در زمان فتنه موضع شفافي از خود ارائه نداديد گفت: من يک عمر در جدال با مخالفان نظام بوده‌ام و وظايف خود را به نحو احسن انجام داده‌ام ما آدم‌هاي ترسويي نيسيتم و هميشه در حال فکر کردن هستيم که مشکلات را مورد به مورد، مورد بررسي قرار دهيم و در زمان انتخابات 88 فعاليتهاي زيادي را براي کنترل اوضاع انجام داديم .

وي گفت: در فتنه من صراحتا موضع گيري کردم و حتي نامه‌اي را به سران فتنه براي عقب نشيني از عملکردشان در راه اندازي فتنه آن زمان خواستار شدم .

پور محمدي در پايان با اشاره به احتمال کانديداتوريش در انتخابات رياست جمهوري سال آينده خاطر نشان کرد: علي رغم مطالبي که در برخي از مطبوعات به چاپ رسيد من نگفتم اگر تکليف باشد کانديدا مي شوم در اين ميان خودم تشخيص مي‌دهم که تکليف چيست و کسي نمي تواند مرا مجبور کند که کانديدا شوم اگر شرايط کشور در آن زمان مهيا باشد کانديدا مي‌شوم. چرا که قرار نيست بدون تفکر و با احساسات وارد عرصه شويم و در اين ميان بايد يک مبناي درست و خير خواهانه را که منطبق با واقعيت جامعه است در نظر بگيريم و اگر بخواهم کانديدا شوم قطعا نياز به حمايت‌هاي زيادي دارم و در نهايت تصميم خود را خواهم گرفت.

انتهاي پيام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار