تصويرگران عليرغم تلاشهاي فراوان كه انجام مي‌دهند با عدم حمايت روبرو هستند.

رضا هاشمي هنرمند تصويرگر، در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: تصويرگري تنها براي كتاب كودك نيست و اين درحالي است كه بسياري تصورشان بر اين است كه تصويرگري يك تعريف دارد آن هم كتاب كودك است.
وي گفت: يكي از بخشهاي تصويرگري كتاب كودك است البته نمي‌توان اهميت اين بخش از تصويرگري را ناديده گرفت.
وي در ادامه اظهار داشت: تصويرگري كتاب كودك در سالهاي اخير به واسطه تلاش هنرمندان اين عرصه تغييرات فراواني داشته است.
وي اظهار داشت: نگاه تصويرگران به جهت حضور در بسياري از جشنواره هاي بين المللي در اقصي نقاط جهان نسبت به موضوع كتاب كودك گسترده تر شده است.
وي گفت: در حقيقت مي‌توان گفت تصويرگري كتاب كودك اين روزها به استانداردهاي جهاني نزديك شده است.
اين هنرمند تصوير گفت: در حال ضعف در تصويرگري كتاب كودك بلكه ضعف در بخش حمايتي است به عبارت ديگر عليرغم تلاشهاي تصويرگران گويا اين هنر در داخل كشور چندان جدي گرفته نمي‌شود.
وي گفت: تصويرگران كشورمان به ويژه تصويرگران نسل جوان براي شركت در بسياري از دو سالانه و نمايشگاههاي جهاني دعوت مي شوند و آثار آنها در رويدادهاي بين المللي به نمايش گذاشته مي‌شود.
وي تصريح كرد: نمايش آثار هنرمندان تصوير در نمايشگاههاي بين المللي فرصتي براي معرفي بهتر اين هنر با تكنيك ايراني در جهان است.
وي خاطرنشان كرد: در تصويرگري پتانسيل‌هاي بسيار خوبي در ميان هنرمندان وجود دارد و اين قابليتها با حمايت بيشتر شناخته مي‌شوند.
وي گفت: عمده ترين ضعف در تصويرگري به جهت عدم حمايت از آنها است و همين عدم حمايت باعث كم شدن انگيزه تصويرگران براي برگزاري نمايشگاه شده است./ه

برچسب ها: تصویرگری ، کتاب ، کودک ، تجسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار