حضور بی سابقه گوینده خبر زن باحجاب در شبکه تلویزیونی مصر مورد استقبال مردم این کشور قرارگرفت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، زنان با حجاب در زمان حسنی مبارک رئیس جمهورمخلوع مصر در شبکه تلویزیون دولتی درحاشیه قرارداشتند، زیرا مبارک حزب اخوان المسلمین را ممنوع اعلام کرده بود واسلام خواهان مورد تحقیر واقع می شدند. مقامات غیرمذهبی زمان مبارک زنان با حجاب را ازکارگویندگی درتلویزیون به عنوان چهره ملی منع کرده بودند.

ظاهرشدن یک گوینده خبرمحجبه در شبکه تلویزیون دولتی مصر مورد استقبال چشمگیر مردم مصر قرارگرفت.

آنان می گویند از اینکه سرانجام به قانون نوشته نشده زمان مبارک دیکتاتور مخلوع مصر پایان داده شد خشنودند. قانونی که مانع بدست آوردن مشاغل سطح بالا ازسوی زنان باحجاب بوده است. با وجود این عده ای هم در مصر از آن بیم دارند که این امرنشانه ای از سوق دادن مصر به سوی اسلامی کردن جامعه ومحدودیت های اجتماعی باشد.

"فاطمه نبیل" گوینده خبر یک شنبه شب با ظاهری آراسته و مقنعه در شبکه تلویزیونی دولتی خبرخواند ظاهری که اکثر زنان مصر در اماکن عمومی به آن شکل ظاهر می شوند.

یک مرد مصری می گوید: ظاهر شدن یک زن محجبه درتلویریون دولتی یک پیروزی برای آزادی است واین کارآزادی را آن طور که برخی فکر می کنند ازبین نمی برد.

خالد عاطف کارمند بانک درقاهره به خبرنگار این شبکه می گوید: حجاب یک مسئله شخصی است ومشکلی به وجود نمی آورد و نیابد آن را به عنوان ژشت سیاسی تلقی کرد.

بعداز پیروزی محمدمرسی رئیس جمهوری مصر درانتخابات ریاست جمهوری برخی ازلیبرالها ومسیحیان اقلیت ابراز نگرانی کرده بودند که ممکن است قوانین مذهبی برای محدود کردن آزادیهای آنها اعمال شود، اما محمد مرسی ضمن رد نگرانی ها گفته است وی نماینده تمام مردم ازهر قشر و هرمذهب است اما با وجوداین عده ای در مصر براین باورند که ظاهرشدن یک زن محجبه درتلویزیون دولتی نشانه آن است که اخوان المسلمین به تدریج درحال بسط نفوذش برجامعه است.

برخی ازمصریها در پایگاه های اینترنتی ضمن استقبال ازظاهرشدن زن محجبه درتلویزیون گفته اند بحث درمورد تغییرات باید از آن فراتر رود و اصلاحات در رسانه های دولتی باید پیش از وضع ظاهری باشد تا دیگر تلویزیون دولتی سخنگوی دولت نباشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار