هر گونه افزايش قيمت کالاها و خدمات زماني قانوني است که به تائيد کارگروه کنترل بازار رسيده باشد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبكه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران ( شاتا)  امروز به نقل از رييس سازمان حمايت از مصرف كننده و توليد كننده اعلام کرد : هرگونه تغييرات قيمتي بايد به تائيد کارگروه کنترل بازار برسد تا جنبه قانوني داشته باشد .

جواد تقوي گفت: زنجيره صنعت لبني كشور موكول به تامين شير خام است و مولفه هاي تاثيرگذار بر قيمت كالا وخدمات تنها نرخ ارز نيست و قيمتهاي جهاني ، نرخ خدمات، دستمزد وحمل و نقل نيز در قيمت تاثير گذار است .

وي تغيير هر كدام از مولفه ها را موجب تغيير قيمت تمام شده کالا دانست و افزود: اگر جايي تغيير قيمتي مي بينيم به عنوان تغييرقيمت منطقي در چارجوب آناليز هزينه سازمان حمايت قابل قبول است اما فراتر از آن  تخلف محسوب مي شود.

وي با بيان اينکه  زنجيره تامين در حوزه وزرات جهاد كشاورزي دنبال مي شود اظهارداشت : با توجه به وابستگي شير خام به نهاده ،  سازمان حمايت نرخ پايه كارشناسي شير خام را با همكاري آنها جستجو مي كند.

رييس سازمان حمايت  با اشاره به وابستگي بالاي نهاده به واردات اضافه كرد : در نوسانات نرخ ارز با قيمتهاي متفاوت نهاده مواجهيم ، لاجرم بايد شير خام را دقيقا محاسبات كنيم و بعد به عنوان ماده اوليه صنايع لبني قيمت  فراورده هاي لبني را تعيين کرد .

وي تاكيد كرد : براي كاهش قيمت لبنيات و شير بايد همه مولفه هاي تاثير گذار در قيمت بازنگري شود .

به گفته تقوي ، از ابتداي امسال طرح نوروزي ، طرح كميت و كيفيت وسپس طرح رمضان اجرا شده است و از امروز هم طرح ويژه بازگشايي مدارس به مدت يک ماه در كشورعملياتي مي شود.

وي افزود: در استانه شروع سال تحصيلي جديد نمايشگاههاي عرضه مستقيم براي کالاهايي که تقاضاي بيشتري دارند تدارك ديده شده است ./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار