جوانان جمعيت هلال احمر استان درجشنواره مهرپویان کسب رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص دادند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، جشنواره کشوری مهرپویان برای دومین سال پیایی در حال برگزاری است. این رقابت‌ها در سطح شهرستان و سپس استان برگزار شده و پس از انتخاب نفرات برگزیده استانی، مرحله کشوری در اردوگاه مهر بندر انزلی پی گیری شد.

که دوره برادران با حضور ۵۳۸ نفر از اعضای دانش آموزی از ۲۸ استان از ۱۱ شهریورماه آغاز و شب گذشته با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان رسید که استان خراسان شمالی کسب رتبه دوم کشوری را در جشنواره مهرپویان در مجموع آیتم ها به خود اختصاص داده است.

حضور معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر کشور در اختتامیه جشنواره کشوری مهر پویان

این مسابقات در دو گروه امدادی و غیر امدادی و با حضور خواهران و برادران برگزار می شود که منتخبین استانی در گروه امدادی در مسابقات انفرادی، گروهی (سازه) و گروهی و در گروه غیر امدادی در مسابقات قرآن، روزنامه دیواری و سرود شرکت می‌کنند.

منیری هدف از این رقابت ها را علاوه بر توانمند سازی اعضا در امور امدادی و کمک‌های اولیه،پرورش استعدادهای دانش‌آموزان در زمینه های امدادی و فرهنگی انجام کار گروهی و تشویق دانش آموزان به مشارکت همگانی عنوان کرد.

سازمان از برگزاری مسابقات تنها به دنبال نتیجه نیست بلکه هدف شناسایی اعضای برتر که دارای استعدادهای خاص هستند، آموزش امدادی و غیر امدادی به دانش آموزان وبررسی نقاط قوت و ضعف عملکرد استان‌ها در دستور کار قرار دارد.

هر خانواده ایرانی یک امدادگر

تفاوت عمده این دوره رقابت‌ها با رقابت‌های سال گذشته در این است که اعضا علاوه بر شرکت در مسابقات غیر امدادی باید در دوره های امدادی نیز شرکت نمایند این قانون با این هدف وضع شده است که همه اعضای شرکت کننده امداد گر باشند و به آرمان هر خانواده ایرانی یک امدادگر نزدیکتر شویم.

چگونگی انتخاب رشته های غیر امدادی

منیری هدف از انتخاب مسابقات قرآنی انس با قرآن وایجاد ارتباط بیشتر میان جوانان و مسائل دینی است ویکی از بهترین روش‌های یادگیری را استفاده از ادبیات و نظم در کلام و سرود را راهی برای آموزش قوانین به دانش آموزان عنوان نمود. روزنامه دیواری روحیه کار گروهی را در اعضا با لا خواهد برد و نحوه اولویت بندی مسائل و تخصیص سهمیه مناسب به منابع را آموزش خواهد داد. و این فعالیت ها به منظور آماده سازی دانش آموزان برای عرصه های مختلف زندگی و توانمند سازی آنان برای رویارویی با مسائل روزمره است.

و اما نتایج مسابقات جوانان جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در جشنواره کشوری مهر پویان

در بخش سورتمه: مدال طلا جواد قدرتی و علی ایزانلو-مهرداد براتی و سعید ابراهیم زاده

در بخش پتک و سندان: مدال برنز جواد قدرتی و علی ایزانلو

در بخش بشکه رانی: تندیس نقره توسط جواد قدرتی سعید ابراهیم زاده سعید تاج مزینانی و مجید ربانی

در بخش اذان: مدال برنز توسط رامین نادری

- در بخش حفظ ترجمه ی قرآن به زبان انگلیسی: مدال طلا توسط امیر برازنده

تندیس طلا برای سرپرست نمونه آقای شفیع آبادی

در بخش حمل تخصصی آتش نشانی :مدال برنز جواد قدرتی

به عنوان آخرین نکته دوره خواهران در اردوگاه مهر بندر انزلی از امروزو به مدت ۵ روز به طول می‌انجامد./س

برچسب ها: کسب ، رتبه دوم ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.