فرماندار خانقین از توابع استان دیاله عراق از آمادگی برای پذیرش روزانه شش هزار نفر زوار ایرانی عتبات عالیات از طریق مرز بین المللی خسروی - منذریه خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

'محمد ملاحسن' روز پنجشنبه در نشست مشتركی كه با فرماندار قصرشیرین در مرز منذریه برگزار شد، گفت: دو كشور عراق و جمهوری اسلامی ایران با اشتراكات دینی، اعتقادی و فرهنگی فراوان، از دیر باز دارای تعاملات و روابط خوبی در حوزه های تجاری و تردد اتباع هستند و عراق همیشه قدردان كمك های ایران در زمینه های مختلف است.

وی با بیان اینكه بسترهای لازم برای افزایش تردد زوار در مرز منذریه فراهم شده است، از آمادگی خانقین برای پذیرش حمل یكسره كالاهای صادراتی ایران برای ورود به كشورش از طریق مرز خسروی خبر داد.

فرماندار قصرشیرین هم در این نشست گفت: مرز بین المللی خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه دارای ظرفیت های بسیار زیادی برای تردد زوار است كه استفاده از تمامی پتانسیل ها و ظرفیت های موجود این مرز می تواند موجب رونق دو شهرستان مرزی قصرشیرین و خانقین شود.

'حسین پروین' با بیان اینكه از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد (پنج ماه) در مجموع 153 هزار و 248 نفر زوار از مرز خسروی به عتبات عالیات تردد داشتند، افزود: پیش بینی می شود با عملیاتی شدن توافقات مذكور علاوه بر افزایش چند برابری ظرفیت تردد زوار، حجم صادرات كالا نیز در مرز خسروی به چندین برابر افزایش یابد.

اعلام آمادگی طرف عراقی برای سرویس دهی و پذیرش روزانه شش هزار نفر زایر عتبات عالیات ایرانی، خدمات دهی و ایجاد تسهیلات برای زایرین در مرز منذریه، انتقال تخلیه و بارگیری محموله های صادراتی سیمان به داخل مرز منذریه، موافقت با حمل یكسره محموله های صادراتی ایران به شهرهای عراق و شبانه روزی شدن فعالیت های مرزی بخصوص در امر صادرات كالا از جمله توافق های دو فرماندار خانقین و قصرشیرین در این نشست بود.

هم اكنون روزانه یك هزار و 500 زایر در قالب كاروان های تحت پوشش سازمان حج و زیارت از طریق مرز خسروی به شهرهای مذهبی عراق تردد می كنند و به همین تعداد نیز از طریق همین مرز پس از زیارت به كشور باز می گردند./س


برچسب ها: کرمانشاه ، عراق ، زوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.