نهمین نمایشگاه صنایع دستی و همایش ملی برند بسته بندی و مهر اصالت پس پنج روز فعالیت در همدان پایان یافت.

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ' باشگاه خبرنگاران، استاندار همدان درمراسم پایانی این نمایشگاه گفت : توجه به بخش صنایع دستی و جذب توریسم یکی از مهمترین محور های سرمایه گذاری در استان همدان است .
علی محمد آزاد برگزاری این نمایشگاه را تعاملی بین استان های کشور برای معرفی صنایع دستی دانست و افزود : باید با حمایت از هنرمندان ، استاندارد سازی  و تامین مواد اولیه صنایع دستی زیرساخت ها را برای رشد این گونه سرمایه گذاری ها فراهم کنیم .
مدیر کل صنایع دستی استان همدان گفت : استان همدان از نظر صنایع دستی در رتبه دوم کشور قرار دارد و در این استان 150 رشته صنایع دستی با ظرفیت صادرات 30 میلیون دلار در سال وجود دارد.
اسداله بیات پیشینه استان را در تولید صنایع دستی سرامیکی ، سفال ، منبت ،زیرانداز ، مروار بافی و سبد بافی مهم دانست و افزود : با وجو سنگ های نیمه قیمتی و قیمتی استان همدان سهم 3 درصدی در تولید ناخالص ملی دارد.
فرماندار همدان توجه به صنایع دستی را لازمه ی کاهش وابستگی ما به کشور های بیگانه دانست و گفت : 400 کارگاه با ایجاد اشتغال برای 600 هزار نفر در همدان فعال هستند .
 قهرمانی مطلق از فروش 13 میلیون بلیط آرامگاه بوعلی سینا خبر داد و گفت : این استقبال برای نخستین بار در تاریخ استان همدان اتفاق افتاده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.