به سینمای دفاع مقدس کمی بی مهری شده است و باید توجه بیشتری به آن صورت گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، علیرام نورایی بازیگر فیلم سینمایی"قلاده های طلا" در گفتگویی با بان این مطلب افزود: من خیلی کوچک تر از اینم که بخواهم درباره سینمای دفاع مقدس حرف بزنم اما به عنوان یک بازیگر همیشه سینمای دفاع مقدس در اولویت های کاری ام بوده و اگر به پرونده کاری ام دقت کرده باشید کارهای دفاع مقدسی دارم که «گلوگاه شیطان» هم در جشنواره فیلم مقاومت حضور دارد.

وی ادامه داد: این سینما در یک دوره ای موفق بود اما به آن بی توجهی شد. این سینما هم از دیدگاه ارزشی و هم از لحاظ پرداختن به رشادت و دلاوری های هموطنانمان در هشت سال دفاع مقدس پتانسیل خیلی بالاتری دارد که کار شاخص در این زمینه تولید شود. به این سینما کمی بی مهری شده و لازم داریم که توجه بیشتری به آن بشود.

این بازیگر سینما عنوان کرد: برای من بازی کردن در یک نقش دفاع مقدسی با سایر نقش ها بسیار متفاوت است. هم جنس کار متفاوت است و هم مهم تر از آن مسئولیتی است که بر دوش یک بازیگر در این زمینه گذاشته می شود. زیرا در باره ارزش های اساسی این مملکت این و گمان نمیکنم هیچ کسی در این مملکت نسبت به شهدا و جانبازان و ایثارگران جنگ دیدگاه بدی داشته باشد و نسبت به آنها احساس دین نکند.

به اعتقاد وی فیلمنامه در قدرت و موفقیت سینمای دفاع مقدس صد در صد خیلی مهم است و مهم تر از آن حمایت مسئولین در این سینماست و حمایت از تولید پروژه های عظیم تر و حرفه ای تر در این سینما.

وی گفت: ورود ابزار و تکنولوژی جدید در این ژانر از بقیه چیزها مهم تر است. انرژی بسیاری در زمینه تهیه این امکانات صرف می شود و عدم حمایت همه جانبه مسئولین از دیگر آفات این سینماست.

نورایی با بیان این که مسئولین باید برنامه ریزی صحیحی بکنند و سینماگران هم دست در دست هم بدهند و تصمیم جدی بگیرند که این رشادت ها را نشان دهند.خاطر نشان ساخت: من دفعه اولی است که افتخار حضور در این جشنواره را دارم. در جریان حواشی نیستم اما امیدوارم باعث شود که ما در این ژانر شاهد اتفاق های بعدی باشیم .

وی افزود: من رابطه ای بین سینمای دفاع مقدس و سینمای بیداری جهان نمی بینم و نمی توانم تاثیر آن را روی تقویت سینمای دفاع مقدس ایران متوجه شوم. اما همین که ما در فکر جهانی شدن و مقایسه دفاعمان با ابعاد گسترده جهانی هستیم جای بسی امیدواری است و نویددهنده است.

شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و با مشارکت و همیاری"سازمان سینمایی کشور و استانداری کرمان"با رویکرد "مقاومت، بصیرت و شکوفایی و به منظور" تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسه های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس" و "نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان"، "تحریم اقتصادی"، "دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی"، "مقاومت و بیداری اسلامی"، "مقابله با استکبار جهانی"، "تروریسم" و"صهیونیسم بین الملل" در قالب بخش های مختلف سینمایی، کوتاه، مستند، ویدیویی، فیلمنامه نویسی و چشم انداز سینمای مقاومت ایران و نشست های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه های جانبی دیگر همزمان با هفته دفاع مقدس از 3 تا 7 مهر به مرکزیت استان کرمان در 64 منطقه مرزی در 16 استان کشور و 9 کشور جهان برگزار می شود./ي2
برچسب ها: سینما ، نورایی ، بازیگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار