سرپرست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایلام گفت: 5 اثر تاریخی ایلام در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، علی قاسم‌پور امروز  در ایلام اظهار داشت: استان ایلام دارای آثار متعددی در حوزه تاریخ است.

وی با بیان اینکه صیانت و حفاظت از آثار تاریخی نیازمند توجه و عنایت ویژه مسئولان امر در حوزه ثبت آثار ملی و تاریخی است اضافه کرد: هرگاه آثار تاریخی در ردیف آثار ثبت شده قرار گیرند اعتبارات ویژه‌ای برای نگهداری و مرمت این آثار اختصاص داده می‌شود.

قاسم‌پور تصریح کرد: بر این اساس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام تمام توان خود را صرف تحقق این مهم کرده است.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: ثبت 5 اثر تاریخی استان‌ ایلام در فهرست آثار ملی تنها یکی از برنامه‌های این دستگاه طی هفته‌های گذشته بوده است.

وی ادامه داد: این امر در نشست پنجمین شورای عالی سیاست‌گذاری ثبت آثار تاریخی که در استان البرز برگزار شد، محقق شده است.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: استان ایلام نیز‌ در این نشست پنج اثر تاریخی خود را  مطرح کرد که همه در فهرست آثار ملی ثبت شدند.

وی ادامه داد: این آثار شامل بنای چکدوست علی در شهرستان دهلران با قدمت دوره‌ ساسانی، تپه چغاسبز از دوره‌ مس و سنگ  در شهرستان دره‌شهر، نقش‌ برجسته آشوری میش خاص که به هزاره اول پیش از میلاد تعلق دارد، هستند.

این مسئول اضافه کرد: غار مرروس در شهرستان شیروان و محوطه تاریخی رمه رمه از دوره مس و سنگ در کنار مرز بین‌النهرین از دیگر آثار ثبت شده است./ج1

برچسب ها: ایلام ، فهرست ، میراث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.