معاون آبزی پروری شیلات گلستان از افزایش سرانه مصرف ماهی روستاییان استان خبر داد.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ علی اکبر علیمحمدی استفاده از استخرهای دو منظوره کشاورزی در امر آبزی پروری را فرصتی مناسب برای افزایش مصرف سرانه آبزیان در روستاها عنوان کرد و افزود: استفاده بهینه از آب کشاورزی و استخرهای دو منظوره باعث افزایش درآمد خانوار روستایی و کمک به اقتصاد خانوار و همچنین تثبیت اشتغال روستاییان مي  شود.

وی افزود: از استخرهای دو منظوره کشاورزی علاوه بر پرورش پرواری آبزیان می توان به عنوان استخر بچه ماهی استفاده نمود تا بدینطریق بچه ماهی مورد نیاز پرورش دهندگان خرد و سایر استخرهای دو منظوره کشاورزی منطقه تامین شود که خود در کاهش هزینه حمل و نقل و تلفات بین راهی نقش بسزایی دارد.

معاون آبزی پروری شیلات گلستان گفت: با وجود چاه های کشاورزی و زمین های مناسب شهرستان علی آبادکتول و وجود استخرهای دو منظوره و همچنین پایین بودن دمای آب چاه ها می توان علاوه بر ماهیان گرمابی ماهی قزل آلا نیز پرورش داد.

علی محمدی گفت: چندین سال است که مزارع و استخرهای دو منظوره کشاورزی در حال شناسایی و ساماندهی است و شیلات همه ساله بچه ماهی را به صورت ترویجی در اختیار متقاضیان این بخش برای یکبار قرار می دهد.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به درآمد خوبی که در این بخش وجود دارد، در آینده از حالت ترویجی خارج شده و به صورت فراگیر (ماهی) در استخرهای دو منظوره کشت خواهد شد./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.