مدير کل تعاوني‌هاي توزيعي وزارت تعاون کار و رفاه با تاکيد بر اين که حذف واسطه هاي غير ضرووي از شبکه توزيع به کاهش قيمت ها و نرخ تورم کمک خواهد کرد، از ايجاد30 فروشگاه تعاوني مصرف هميار (طرح ...

احمد بيگدلي شاملو در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: اين فروشگاهها ابتدا در مراکز استان ها فعال مي شود و در ادامه در شهرستان ها نيز راه اندازي خواهد شد.

بيگدلي گفت: 6 هزار تعاوني مصرف در کشور وجود دارد و تلاش مي کنيم فروشگاه‌هاي هميار در استان‌هاي پرجمعيت مانند خراسان، اذربايجانشرقي، اصفهان و فارس راه اندازي شود و نخستين تعاوني مصرف هميار در هفته تعاون در  استان تهران فعال شده است.

وي با تاکيد بر ضرورت ايجاد شبکه و هم افزايي تعاوني‌هاي مصرف و ايجاد چرخه توليد به مصرف گفت: رونق توليد داخل و افزايش تقاضاي موثر ( داراي قدرت خريد)، کاهش قيمت‌ها و افزايش رفاه خانواده‌ها را نيز پيگيري مي کنيم.

بيگدلي در طرح فروشگاههاي هميار تعاوني‌هاي مصرف بايد شرايط مکان، استفاده از توليدات بارکد دار، کارت‌خوان و شرايط عمومي فروشگاه‌ها بزرگ را داشته باشند.        

مدير کل تعاوني‌هاي توزيعي وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعي افزود: در اين طرح مشتريان فروشگاه‌ها از کارت‌هايي مخصوصي استفاده مي کنند که به شبکه بانکي شتاب متصل است.

بيگدلي گفت: شرکت هاي تعاوني با ارائه کالا به طور مستقيم از توليدکننده به مصرف کننده مي توانند دست واسطه گران را کوتاه کنند و به اين منظور بايد پوياتر عمل کنند.

طرح هميار شامل عرضه و فروش کالاهاي اساسي و مصرفي به طور مستقيم و از توليد به مصرف است که علاوه بر کاهش دخالت واسطه ها ، کاهش هزينه توليد و قيمت تمام‌شده را در پي خواهد داشت.

طرح فروشگاههاي هميار با تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در کشور در حال اجراست و براي توزيع محصولات با کيفيت و با قيمت مناسب و يکسان در کل کشور و در جهت کمک به ساماندهي هر چه بهتر شبکه توزيع کالا در کشور فعاليت خواهد کرد./س
برچسب ها: فروشگاه ، تعاونی ، مصرف ، همیار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار