درآمد طبقه متوسط آمريکا به پايين ترين حد خود از سال 1995تا کنون رسيده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه فايننشال تايمز، سطح درآمد طبقه متوسط آمريکا در سال 2011 به پايين ترين حد خود از سال 1995رسيد.
اين کاهش در دوره رياست جمهوري باراک اوباما ادامه داشته است و عمق آسيبي را که تورم و روند کند بهبود اقتصادي به طبقه متوسط وارد کرده است، نشان مي دهد.
بر اساس اطلاعات سالانه اداره آمار آمريکا، سطح درآمد طبقه متوسط آمريکا در سال 2011 به پنجاه هزار دلار و 54 سنت در سال کاهش يافت که 1.5 درصد کمتر از سال 2010 و پايين تر از حد خود در زماني است که باراک اوباما در سال 2009 رياست جمهوري آمريکا را به دست گرفت.
گرچه کاهش درآمد طبقه متوسط آمريکا پيش از روي کار آمدن اوباما آغاز شده است، اين آمار نشان مي دهد وي نتوانسته است مانع از ادامه اين روند شود و اين مسئله او را بار ديگر با انتقاد ميت رامني رقيب جمهوريخواهش رو به رو مي کند. اين آمار علاوه بر اين افزايش نابرابري در سطح درآمدها در آمريکا را نيز نشان مي دهد.
انتشار اين آمار بار ديگر وضع بد اقتصادي و روند کند بهبود آن را که با ميزان بالاي بيکاري و وضع ضعيف اشتغال زايي همراه بوده است، نمايان مي سازد.
اطلاعات اداره آمار آمريکا براي اوباما، سراسر انتقاد آميز نيست. اين اطلاعات نشان مي دهد شمار افراد بدون بيمه درماني، از پنجاه ميليون نفر در سال 2010 به 48.6 ميليون نفر در سال 2011 کاهش يافته است.
درآمد واقعي طبقه متوسط آمريکا در سال 1999 و در دوران رياست جمهوري بيل کلينتون به بالاترين حد خود يعني 54 هزار و 932 دلار رسيد که 8.9 دصد بالاتر از ميزان فعلي  بود. سطح اين درآمد از سال 1995 هرگز پايين تر از پنجاه هزار دلار نبوده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار