با این پیشنهاد ساده دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران، با این 10 پیشنهاد ساده دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید.هر خانه ای ظرفیت هایی برای انبار کردن وسایل خارج از انباری رسمی و شناخته شده دارد که معمولاً به طور کامل و بهینه مورد استفاده قرار نمی گیرند.

این فضاها را در خانه خود کشف کنید واز آنها استفاده کنید. مثلاً :


۱) از اختلاف سطح های باریک میان دو دیوار یا فاصله بین دیوارها برای ساختن یک رخت آویز زیبا استفاده کنید و لباس هایی را که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند در آنها انبار کنید.


۲) در فاصله بین کف اتاق ها و کمدها، کشوهای باریکی بسازید که برای قرار دادن اشیای شکستنی و با ارزش مانند سینی ها و دیس های چینی مناسب باشند. حوله ها و ملافه ها و نیز لباس های زیر را نیز می توانید در این کشوهای باریک بگذارید. این کشوها را می توانید به سادگی با فشار پا ببندید.


۳) فضای خالی بالای کابینت آشپزخانه را تا سقف ادامه دهید. در بسیاری از آشپزخانه ها بخش بالای کابینت ها بدون استفاده رها می شود. می توانید بخشی از وسایل آشپزخانه را که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند در این کابینت اضافی جای دهید.


۴) تعداد زیاد کتاب ها و مجلات بخصوص در خانه ها و آپارتمان ها می تواند مشکل آفرین باشد. اگر کمدهایی در خانه دارید که از عمق مناسبی برخوردارند می توانید قسمت عقبی آنها را با یک دیوار کاذب جدا کنید و به عنوان کتابخانه یا محل قرار دادن مجلات مورد استفاده قرار دهید.


۵) فضاهای خالی ما بین کابینت ها و نیز داخل آنها را با استفاده از وسایل مناسب تجهیز کنید تا از فضای موجود بیشترین استفاده عملی را کرده باشید. مثلاً به جای این که ادویه را در ظروف تزیینی بریزید که باید آنها را در کنار هم چید و در معرض نمایش گذاشت، می توانید از ظروفی استفاده کنید که بتوانید آنها را روی هم بچینید. یا در مورد کابینتی که در آن بشقاب ها و چنگال ها را قرار می دهید می توانید به جای چیدن آنها، از سبدهای تقریباً مسطح و نیز طبقه های کشویی استفاده کنید. در مورد گوشه ها که در اغلب موارد بلا استفاده رها می شوند می توانید از تجهیزات مثلثی شکل استفاده کنید و وسایل مورد استفاده روزمره مانند نمک پاش را در آنها بچینید.


۶) از فضای زیر پله ها غافل نشوید و با استفاده از پرده های رنگین یا یک در ِ مناسب از آنها برای انبار کردن وسایل بخصوص مواد غذایی خشک مانند روغن و برنج استفاده کنید.


۷) در باره شیوه بهره برداری فعلی خود از فضاهای موجود تجدید نظر کنید. آیا واقعاً نحوه چیدن مبلمان و اثاثیه و وسایل بخصوص در آشپزخانه به بهترین شکل انتخاب شده است؟ در بسیاری از موارد با یک تجدید نظر ساده فضای بیشتری برای قرار دادن وسایل اضافی خود در سرتاسر منزل خواهید یافت.


۸) کمدهای لباس را به عنوان مهمترین عنصر انبار کردن در خانه ها در نظر می گیرند. به جای این که در اتاق ها کمدهای کوچک بسازید سعی کنید کمدهایی بسازید که تا سقف ادامه داشته باشند و صد البته درهای آنها نیز به همان میزان مرتفع باشند. جاسازی کشوهای متعدد در سایزهای مختلف، ظرفیت کمدها را افزایش می دهد و نظم و ترتیب بیشتری ایجاد می کند. همچنین تمهیداتی بیندیشید که بتوانید در کمدها وسایل بزرگ و حجیم مانند بالش ها را نیز جای دهید.


۹) حالا دیگر نوبت پارکینگ است. وسایل و تجهیزات اتومبیل ها معمولاً جای زیادی می گیرند با این حال حتماً خواهید توانست فضایی برای انبار کردن ابزار آلات ایجاد کنید. از کابینت های دست دوم می توانید برای این منظور استفاده کنید اما هنگام نصب کردن توجه داشته باشید که ارتفاع اتومبیلی که در جوار آن پارک خواهد شد چقدر است. کابینت های دَردار مطلوب تر هستند چون به این ترتیب وسایل آن بر روی اتومبیل سقوط نخواهد کرد.


۱۰) در بسیاری از خانه ها در انتهای راه پله ها یا در ابتدای آنها اتاق کوچکی تعبیه شده است که برای انباری استفاده می شوند. اگر اشیای اضافی را به داخل آنها پرتاب کنید و آنها بدون نظم و ترتیب و روی هم انباشته شوند (مثل کمد آقای ووپی) یقیناً به زودی فضای داخل آن با وسایل شما که به احتمال زیاد دیگر قابل استفاده نخواهند بود اشغال خواهد شد. اگر قفسه های کوچک در آنها تعبیه کنید و در کار انبار کردن وسایل، از نظم و ترتیب پیروی کنید احتمالاً همین فضای کوچک برای مدت های طولانی خواهد توانست نگرانی شما برای یافتن مکان مناسب برای انبار کردن وسایل اضافی را از بین ببرد.


۱۱) سعی کنید به هنگام تهیه مبلمان و وسایل چوبی منزل از مواردی استفاده کنید که دارای کشو یا کمدهای کوچک باشند. مثلاً اگر تختخواب فرزند شما دارای یک کشو در زیر و یک کمد کوچک در بالای آن باشد دیگر مشکل «ملافه ها را کجا بگذارم» نخواهید داش
روش‌های زیر در این راه به شما کمک خواهد کرد:

1 - رنگ کردن:
رنگ کردن، ساده‌ترین روش تغییر حالت یک اتاق است. کنار گذاشتن رنگ سفید و انتخاب رنگ‌های قوی‌تر مانند قرمز تیره، قهوه‌ای پررنگ و طوسی.

رنگ‌های روشن‌تر اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و رنگ‌های تیره‌تر دیوارها را نزدیک‌تر نشان می‌دهد.
زرد جزو رنگ‌هایی است که فضا را زنده می‌کند.

2 - به کف خانه توجه کنید:
فضای زیر پای شما تاثیر قابل‌توجهی بر اتاق دارد. برای این منظور گزینه‌های مختلفی وجود دارد:
_ اگر فرش مندرسی دارید که اتاق را کیپ تا کیپ پوشانده، آن را با یک فرش جدید تعویض کنید.
_ کف را می‌توان مجددا پارکت کرده یا پارکت‌ها را پولیش زد.
_ با انداختن فرش می‌توان یک سری از نواقص را پوشاند.

 3 - توجه به مبلمان :
مبلمان یکی از موارد مهم در تغییر اتاق شماست. لازم نیست حتما آن‌ها را عوض کنید. بلکه می‌توانید از روش‌های دیگر مثلا تغییر چیدمان یا تعویض رویه استفاده کنید.

4 - نورپردازی :
آیا تا به حال به اهمیت نورپردازی فکر کرده‌اید؟ شما برای مطالعه و انجام کارها به نور کافی و برای ایجاد محیطی صمیمی‌تر به نور ملایم احتیاج دارید. پس لازم است میزان نور را در هر اتاق تنظیم کنید.
برای مطالعه، بیش‌ترین نوع نورپردازی را داشته باشید.

5 - استفاده از یک کار هنری :
کارهای هنری را با نصب یک دیوارکوب در بالای آن‌ها متمایز کنید و جلوه بیش‌تری به آن‌ها دهید.
لامپ‌های آفتابی گرما و زیبایی خاص خود را دارند.
عکس‌های مورد نظر را به دیوار آویزان کنید یا طوری به دیوار تکیه دهید که با اولین نگاه جلب توجه کنند.
سعی کنید تصاویر یا کارهای هنری هم‌سطح چشم نصب شوند مگر آن که بخواهید آن‌ها به صورت عمودی باشند.

 


6 - با گچ‌بری کلاس کار را بالا ببرید :
با استفاده از گچ‌بری، مرز سقف و دیوار را از هم جدا کنید. گچ‌بری‌ها و قرنیزها، نمای افقی جالبی به خصوص زمانی که رنگ آن‌ها از دیوار متفاوت باشد، ایجاد می‌کنند.

7 - اشیاء مورد علاقه را روی طبقات، یک جا قرار دهید :
مجموعه چیزهای مورد علاقه‌ای را که از جاهای مختلف جمع کرده‌اید، روی طبقات یک ویترین یا چند قفسه یک‌جا بگذارید. به این ترتیب فضای خالی یک دیوار را پر کرده و خانه همیشه مرتب به نظر می‌رسد.

8 - وسایل را چاشنی کار کنید :
فضای یک اتاق را با وسایل به هم مربوط کنید. با توجه به مدلی که انتخاب کرده‌اید، روش‌های مختلفی برای مرتبط کردن وسایل وجود دارد. با فرش، کوسن، شمع، گل‌های خشک، یک قفس تزیینی پرنده و بسیاری موارد دیگر می‌توان این ارتباط را برقرار کرد.

9 - کوسن‌های قدیمی را عوض کنید :
خیلی مواقع تنها با عوض کردن رویه کوسن‌ها می توان تغییر محسوسی در اتاق‌پذیرایی ایجاد کرد. سعی کنید تعداد کوسن‌ها و تنوع آن‌ها را بیش‌تر کنید.

10 - از دیوار استفاده بیش‌تری کنید :
با اضافه کردن طرح یا مدل مورد علاقه، فضای نزدیک به دیوار را تبدیل به جایی برای نشستن و مکالمه نمایید.
راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. مثلا می‌توانید از سنگ، چوب یا پارچه که معمول است یا یک کاغذ دیواری با طرحی خاص و یا پتینه استفاده کنید.

برچسب ها: دکور ، بازار ، خانه ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار