سردار فرجيان زاده در آيين توديع و معارفه رئيس سازمان بسيج حقوقدانان گفت: مسايل قضايي يکي از ارکان مهم کشور است كه قضات، مشاوران و اساتيد حقوق بايد در اين راستا خدمتي مضاعف داشته باشند.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، سردار فرجيان زاده در مراسم توديع و معارفه رئيس سازمان بسيج حقوقدانان ضمن تقدير از تلاش‌هاي  از  مسعود اخوان‌فر رياست سابق اين سازمان و خير مقدم به حجت الاسلام جليل محبي در تبيين مباحث حقوقي قضايي و نقش حقوقدانان در کشور اظهار داشت: مسايل قضايي يکي از ارکان مهم کشور است كه قضات، مشاوران و اساتيد حقوق بايد در اين راستا خدمتي مضاعف داشته باشند.

وي ادامه داد: اين سازمان قدمتي 3 ساله دارد که با تلاش‌هاي پايه گذاران سازمان بسيج حقوقدانان آقايان صلاحي و اخوان رشد  چشمگيري داشته است.

فرجيان زاده تصريح کرد: زير ساخت‌هايي در رابطه با فعاليت‌هاي اين سازمان فراهم شده اما براي پيشبرد اهداف مسير طولاني‌تري را در پيش داريم و اين سازمان به  عنوان کانون جوشان و خروشان انديشمندان حقوقدان بايد در اين مسير قدم بردارد.

** تدوين سه محور، منطق، روحيه و روش بسيجي
 
در ادامه اين مراسم مسعود اخوان فر رياست سابق سازمان بسيج حقوقدانان ضمن خير مقدم به حجت الاسلام جليل محبي رئيس جديد اين سازمان به بيان گزارش دوره 3 ساله فعاليت سازمان بسيج حقوقدانان پرداخت و اظهارداشت: سازمان بسيج حقوقدانان در طول 3 سال فعاليت و از آذرماه 88 رسميت يافت و در مدت کوتاهي ساختار اين سازمان در سطح کشور گسترده شد.

وي در ادامه به برخي از فعاليت‌هاي اين سازمان اشاره کرد و افزود:  تدوين برنامه پنج ساله سازمان بسيج حقوقدانان، تدوين برنامه ساليانه براساس برنامه پنج ساله، حضور فعال در مسائل حقوقي، داخلي و بين المللي اعم از تعامل با سه قوه و مسائل بيداري اسلامي،‌ تحولات منطقه و همچنين تعامل مناسب با اقشار تخصصي بسيج، ايجاد بسيج جامعه مهندسين،‌ بسيج جامعه زنان و بسيج رسانه، ايجاد تفاهم نامه‌هايي  با مجموعه‌هاي مختلفي نظير وزارت کشور، معاونت ‌آموزش و تحقيقات، معاونت پيشگيري از جرايم و همچنين برگزاري سه سال همايش حقوقدانان در مشهد مقدس، تشکيل و فعال سازي پژوهشکده فعال حقوق، ارتباط بسيج با وزارت دادگستري و کانون وکلا از مهمترين برنامه هايي بود كه در اين 3 سال دنبال شد.

وي در ادامه تاکيد کرد: تمامي اين موارد حول سه محور منطق بسيجي،‌ روحيه بسيجي و روش بسيجي ميّسر شده که از سوي مقام معظم رهبري مورد تاييد قرار گرفته است.

** تجربه ها را توسط علم حقوق پياده مي‌كنيم

حجت الاسلام جليل محبي رياست جديد سازمان بسيج حقوقدانان در ادامه ضمن تشکر از رياست سابق اين سازمان و تقدير از پيشبرد اهداف سازمان بسيج حقوقدانان گفت: در انقلاب اسلامي نهادهاي مختلفي وجود دارد و اين نهادها عموما در خدمت نظام اسلامي بوده و همه ساختارهاي اين نهادها برگرفته از تجربيات موجود بشري است که ما اين تجربيات را به وسيله علم حقوق در اين سازمان‌ها پياده مي‌ کنيم.

وي ادامه داد: انقلاب اسلامي محصولي به نام جمهوري اسلامي داشت و در بسيج حقوقدانان بايد مسير دنبال شود نظير اينکه انقلاب اسلامي بايد اصولي با محتواي فقه را به ادبيات حقوقي در بياورد.

رياست جديد سازمان بسيج حقوقدانان افزود: براي پيشبرد اهداف سازمان به افرادي نياز است که بايد داراي علم و اعتقاد کافي به عملي شدن اهداف باشند.

گفتني است؛ حجت الاسلام جليل محبي پيش از اين در سمت هاي مختلفي همچون؛ رئيس مرکز جرم شناسي حقوقي قوه قضاييه، عضو سابق شوراي قوانين مجلس، مدرس درس حقوق در دانشگاه‌ هاي مختلف و ... فعاليت داشته است.

"انتهاي پيام"/پ3
برچسب ها: بسیج ، حقوقدانان ، ریاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار