انيميشن "بوستان سعدي 2" به كارگرداني "ملوس مراد" كاري از مركز پويا نمايي صبا در مرحله پيش توليد قرار دارد.

"ملوس مراد" كارگردان انيميشن "بوستان سعدي 2" در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: بوستان سعدي 2 كاري از مركز پويانمايي صبا در مرحله پيش توليد قرار دارد.

وي افزود: سري اول مجموعه بوستان سعدي در 13 قسمت توليد و از شبكه هاي سيما پخش شد.

"مراد" ادامه داد: سري دوم بوستان سعدي در مرحله پيش توليد قرار دارد كه براي گروه سني كودك و نوجوان در 13 قسمت 10 دقيقه اي توليد مي شود.

وي تصريح كرد: تكنيك بوستان سعدي 2، دو بعدي است ولي رنگ آميزي آن با كامپيوتر است.

وي در خصوص موضوع اين انيميشن گفت: داستان اين انيميشن برگرفته از حكايت هاي بوستان سعدي است اما آنچه كه به نمايش درآمده به صورت انيميشن بوده كه هم از لحاظ موضوعي پند آموز باشد و هم تصوير شاد را براي مخاطب به همراه داشته باشد در واقع حكايت ها همان چيزي است كه در بوستان سعدي است ولي با شاخ و برگ دادن به داستان سعي كرديم براي مخاطب جذاب باشد ولي ازمتن و موضوع اصلي خارج نشديم.

"مراد" اظهار داشت: در هر قسمت از اين انيميشن ما يك موضوع و اتفاق را بررسي مي كنيم و در كل داستان، صداي سعدي بيت ها و  تصاوير را بيان مي كند.

وي افزود: طراحي شخصيت ها با استفاده از المان هاي قرن 7 است و سعي كرديم آن را با زمان حال تطبيق دهيم تا كودكان با آن ارتباط برقرار كنند و همچنين از هر چيزي كه در قرن 7 موجود نبوده، استفاده نكرديم.

وي تصريح كرد: سعي كرديم لباس هاي شخصيت هيا داستان بر اساس مطالعات همان پوشش قرن 7 باشد.

"مراد" در خصوص شبكه پويانمايي عنوان كرد: شبكه پويا در كيفيت و كميت آثار بسيار موثر است به جهت اينكه درصد بينندگان آن بالا رفته و اين باعث مي شود كه سازندگان انيميشن از لحاظ كيفي كار را بالاتر ببرند.

وي در اين باره ادامه داد: با راه اندازي اين شبكه مجموعه كار انيميشن نقش اساسي پيدا مي كند و اين مسئوليت ما را سنگين تر مي كند.

گفتني است، ملوس مراد كارگردان، مجيد راثي، علمي صميم زاده نويسنده ازعوامل ساخت اين انيميشن هستند.

لازم به ذكر است، بوستان سعدي 2 كاري از مركز پويانمايي صبا است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.