بیش از یکصد مسلمان معترض روز جمعه در مقابل سفارت فرانسه در لندن تجمعی اعتراض آمیز برگزار کردند و شعارهایی در محکومیت اقدام یک نشریه فرانسوی در انتشار کاریکاتورهای موهن ضداسلامی سر دادند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ این اعتراض در حالی برگزار شد که دست کم سیزده نفر در تظاهرات خشونت بار روز جمعه در پاکستان که در محکومیت فیلم ضد اسلامی برگزار شد کشته شدند.

مجله فرانسوی شارلی ابدو کاریکاتورهای موهن را روز چهارشنبه منتشر کرد که منجر به شدت گرفتن اعتراضات علیه فیلم ضداسلامی شد که از یازده سپتامبر تاکنون به کشته شدن حدود پنجاه نفر در سراسر جهان منجر شده است.

 معترضان مسلمان که در مقابل سفارت این کشور در لندن تجمع کرده بودند شعار الله اکبر سر دادند و پلاکاردهایی حمل کردند که بر روی آنها نوشته شده بود «شریعت اسلامی برای فرانسه» و «مسلمانان فرانسه را فتح خواهند کرد».

پلیس انگلیس با تشکیل حلقه امنیتی به دور معترضان آنها را از نزدیکی سفارت خانه این کشور عقب راند. در عین حال، گروهی بیست و پنج نفره از زنان با برقع در نزدیکی آنها تظاهراتی مجزا برگزار کردند.

مراکز دیپلماتیک، مدارس و مراکز فرهنگی فرانسه در بیست کشور جهان به دلایل امنیتی روز جمعه بسته بود، اما در انگلیس به کار خود ادامه دادند.
برچسب ها: فرانسه ، لندن ، سفارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار