مانوئل ژوزه آنقدر با تيم فوتبال پرسپوليس ضعيف كار كرد و بد نتيجه گرفت كه گويا مديران اين باشگاه را به صرافت انداخته تا فكري اساسي به حال اين تيم كنند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، نتايج ضعيف و بازيهاي نا اميد كننده پرسپوليس در ليگ دوازدهم حرفه‌اي باعث شده فشار زيادي روي مجموعه سرخپوش تهراني باشد، پرسپوليسي كه با صرف هزينه‌اي گزاف ستاره‌هاي ملي پوش زيادي را به خدمت گرفته، در اين فصل نتوانسته انتظارات را برآورده كند و در قعر جدول دست و پا مي‌زند. فشار بيش از حد مطبوعات و هواداران به باشگاه باعث شده تا محمد رويانيان مدير عامل باشگاه پرسپوليس دست به كار شود و با يحيي گل محمدي مدافع سابق سرخپوشان تهراني براي حضور او در پرسپوليس وارد مذاكره شود.

ظاهر كار اين است كه گل محمدي به عنوان دستيار ايراني مانوئل وارد كادر فني پرسپوليس مي‌شود اما اين تمام ماجرا نخواهد بود چرا كه به نظر مي‌رسد مديران پرسپوليس از اين مربي پرتغالي قطع اميد كرده‌اند و گل محمدي را بايد سرمربي آينده پرسپوليس بدانيم. هيچ عقل سالمي نمي‌پذيرد كه يحيي گل محمدي يك تيم آسيايي به نام صباي قم را به راحتي رها كند و دستيار يك مربي خارجي در تيم بحران زده پرسپوليس شود مگر اينكه قضيه جدي‌تر از دستياري مانوئل ژوزه باشد، پس يحيي گل محمدي به اميد سرمربيگري سرخپوشان تهراني وارد اين مجموعه بحران زده خواهد شد.

حضور يحيي گل محمدي در پرسپوليس مي‌تواند بسياري از مشكلات و حواشي اين تيم بزرگ را حل كند چرا كه او همواره بي حاشيه بوده و بيشتر روي مسائل فني تمركز كرده تا به موفقيت برسد. نكته ديگر اينكه گل محمدي جوان است و فاصله سني كم او با بازيكنان سرخپوش تهراني اين اجازه را به يحيي مي‌دهد تا رابطه حسنه‌اي با شاگردانش داشته باشد.

نكته ديگر انگيزه گل محمدي به عنوان يك مربي جوان و جوياي نام است يحيي بهتر از هر كسي مي‌داند كه فرصت هدايت تيمي مثل پرسپوليس به راحتي نصيب هركسي نمي‌شود و از اين فرصت بزرگ و استثنايي بايد بهترين بهره را ببرد تا آينده‌اش در مربيگري را بيمه كند نه اينكه مثل حميد استيلي آينده‌اش را تباه كند.

 اما مهمترين نكته در ارتباط با حضور گل محمدي در پرسپوليس، شناخت او از فضاي خاص پرسپوليس، فوتبال ايران و بازيكنان حاضر در ليگ است. ژوزه مانوئل در اين مدت نسبتا طولاني هنوز بازيكنان پرسپوليس را هم به خوبي نشناخته چرا كه تركيب پرسپوليس در هر بازي متغيير است كه نشان مي‌دهد مرد پرتغالي هنوز هم تركيب اصلي‌اش را پيدا نكرده، در چنين شرايطي چه توقعي داريم كه مانوئل فضاي فوتبال ايران و بازيكنان تيم‌هاي ديگر را به خوبي بشناسد و از توانايي‌هاي آنها مطلع باشد و بتواند با پرسپوليس نتيجه بگيرد.

پرسپوليس در حال پوست انداختن است و اين مسئله را به راحتي مي‌توان از تحركات اطراف اين تيم فهميد، تغييرات در كادر فني سرخپوشان تهراني چيزي نيست كه غيرقابل تصور باشد چرا كه اين مجموعه بحران زده نياز به يك شوك بزرگ دارد تا به شرايط عادي برگشته و بتواند روند صعودي‌اش را شروع كند. به نظر مي‌رسد مانوئل ژوزه بايد چمدان‌هايش را به مقصد كشورش ببندد تا شاهد حضور يك مربي جوان ايراني در رأس كادر فني پرسپوليس باشيم./با
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
هوادار
۱۲:۵۴ ۰۲ مهر ۱۳۹۱
ایشالا که آقا یحیی بیان و این پرسپولیس رو نجات بدن خسته شدیم به خدا....دیگه داره حالمون از این واِِژه میلیاردر ها به هم میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۲ مهر ۱۳۹۱
اين تحليل شماست و كاملاً اشتباه. مطمئن باشيد مانوئل هيچ كجا نخواد رفت.
آخرین اخبار