هنرمند در هر شرايطي بايد با به صحنه بردن آثار متفاوت و خاص، سطح سليقه مردم را براي تماشاي يك اثر نمايشي بالا ببرد.

بورژين عبدالرزاقي كارگردان تئاتر كه به تازگي اجراي نمايش "بازرس هاند واقعي" را در فرهنگسراي نياوران به صحنه برد در خصوص وضعيت اجرايي كه اين اثر نمايشي داشت و همچنين بازخورد مخاطب به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: ما اجراي اين نمايش را 5 شهريور آغاز كرديم اما به دليل تعطيلي هاي اين ماه تنها 20 اجرا را به صحنه برديم.
وي افزود: با توجه به اين تعطيلي ها استقبال خوبي از اين نمايش شد با توجه به اين كه فرهنگسراي نياوران از مركز شهر دور است و همچنين مدتي زمان مي‌برد تا يك اثر نمايشي به اصطلاح جا بيفتد، اما با استقبال خوبي از سوي مخاطبان روبرو شديم.
عبدالرزاقي تصريح كرد: به طور حتم آثاري كه از لحاظ موضوعي عامه پسند تر هستند با استقبال بيشتري از سوي مردم روبرو مي شوند اما اين مسئله باعث نمي شود تا من با انتخاب يك  اثر عامه پسند به نوعي خودم را تبرئه كنم.
وي ادامه داد: به نظر من وظيفه هنرمند اين است كه آثاري را به صحنه ببرد تا از آن طريق سطح سليقه مردم بالا برود اگر عكس اين اتفاق بيفتد سطح سليقه مخاطب را پائين مي‌آ‌وريم.
وي با بيان اينكه در ابتداي اجرا فكر برقراري ارتباط از سوي مخاطب را نمي‌كرد، گفت: طبق سخناني كه به طور غير مستقيم در رابطه با اثري شنيدم متوجه شدم كه مخاطبان ارتباط بسيار خوبي با اثر برقرار كردند كه اين اتفاق خوشايند بود.
اين كارگردان در خصوص اثري كه در آينده كار خواهد كرد، گفت: من هيچگاه خودم را مقيد به اجراي يك اثر در يك ژانر خاص نمي دانم و در حال حاضر نيز به اثري كه پس از اين قصد اجراي آن را دارم فكر نكردم اما احتمال اين كه در يك فضاي متفاوت باشد زياد است همان طور كه اين نمايش نيز با اثر قبلي كه اجرا كرديم تفاوت داشت.
وي در خصوص احتمال اجراي دوباره اين اثر اظهار كرد: صحبت هايي در خصوص اجراي دوباره اين نمايش شده كه در صورت هماهنگي به طور حتم اتفاق خواهد افتاد.
عبدالرزاقي خاطرنشان كرد: اميدوارم كه وضعيت تئاتر در ايران روز به روز بهتر شود و ما بتوانيم در هر منطقه از تهران يك سالن تئاتر داشته باشيم زيرا متاسفانه تنها به كميت ها اهميت داده مي شود و با وجود تعداد زياد سالن در شهر ما سالن حرفه اي از لحاظ فني در تئاتر نداريم.
وي ادامه داد: تئاتر تنها محدود به چند شهر خاص در ايران شده و بسياري از مردم حتي 1 تئاتر نديده اند اين مسئله براي كشوري كه تا اين حد غناي فرهنگي دارد بسيار ناراحت كننده است به نظرم اين مسئله تقصير  مردم نيست و مسئولان بايد بيشتر به فكر باشند.
شايان ذكر است اين كارگردان از تك تك اعضاي گروه براي حضور و همراهي در اين نمايش و بخصوص مسئول هماهنگي فرهنگسراي نياوران داود بني اردلان به منظور تلاش بي وقفه براي اجراي اين اثر نمايشي تشكر كرد./ي2
برچسب ها: نمایش ، اجرا ، عبدالرزاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار