معاون قضايي دادگاه محاکم عمومي و انقلاب تهران با اشاره به اينكه ‌قانون مدوني براي برخورد با تخلفات اينترنتي در كشور وجود ندارد، خواستار آگاهي مردم از نحوه ارتباطات در فضاي مجازي شد.


به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از  پايگاه اطلاع رساني پليس ، ولي الله حسيني  اظهار داشت: در زمينه مبارزه با جرايم اينترنتي بايد به اين نکته توجه کرد که هنوز براي حفظ داده‌ها و اطلاعات ،زيرساخت‌هاي لازم را نداريم که اين موضوع در زمينه قوانين نيز مشهود است.
 
وي ادامه داد:‌ قانوني كه هم اکنون براي برخورد با تخلفات اينترنتي وجود دارد، جسته و گريخته به برخي از تخلفات اشاره كرده و عموما در زمينه کپي رايت است؛ اين در شرايطي است که قانون كپي رايت در ديگر کشورها به صورت جدا گانه از قوانين فضاي مجازي است.
 
معاون قضايي دادگاه محاکم عمومي و انقلاب تهران ادامه داد: در زمينه اعمال مجرمانه در فضاي مجازي، بايد قانونگذاري درستي را انجام داد، اين درشرايطي است که برخي از قوانين تصويب شده در زمينه فضاي مجازي و اطلاع رساني در اين حوزه، روي زمين مانده و به قوانيني بدون آيين نامه مبدل شده‌اند و قدرت اجرايي ندارند .
 
وي بيان داشت: ما اگر مي‌خواهيم مجرم اينترنتي را بشناسيم، بايد ابتدا تعريف مناسبي از اطلاعات شخصي ارائه کنيم، اين در شرايطي است که پس از ايجاد قانون شفاف و مدون، ما نيازمند حضور و پيگيري‌هاي پليس در اين زمينه هستيم.
 
اين مقام قضايي در پايان خاطرنشان كرد: با حضور پليس فتا مي توانيم آگاهي مردم از نحوه ارتباطات در فضاي مجازي را بالا برد و سوء‌استفاده‌هاي اينترنتي را به کم ترين حد، تقليل داد. /ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار