عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد التهاب لثه را در بانوان شایعتر از آقایان عنوان کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، مجید صنعت خانی بیان کرد : تغییرسطح هورمون ها ، مصرف قرص ضد بارداری ، بارداري و يا دوران بلوغ موجب ايجاد ورم لثه مي شود و به همين دليل ورم لثه در بانوان شايع تر از آقايان است.

صنعت خانی در ارتباط با عوارض جانبي اين بيماري تصريح كرد : با ، ورم لثه غذا در برجستگی ها تجمع و سبب به وجود آمدن برجستگی های تپه مانند می شود که اگربه صورت مزمن در بیاید حتما بایستی عمل جراحی روی لثه انجام شود.

وی در ارتباط با راهكارهاي جلوگيري از اين عارضه خاطر نشان كرد : بايد در درجه اول بهداشت دهان و دندان به صورت كامل رعايت شود .

استاديار دانشكده دندانپزشكي دانشگاه علوم پزشكي مشهد تصریح کرد : يكي ديگر از راهكارهاي پيشگيري از اين عارضه اين است كه افراد چه بانوان و چه دیگر افراد در گروه هاي سني مختلف از ريزه خوري هاي ميان وعده اي بپرهيزند به اين معني كه در وعده هاي مشخص غذاي مورد نياز را مصرف كنند تا بين دو وعده نياز كمتري به ميان وعده داشته باشند تا زماني براي ايجاد ورم لثه و يا پوسيدگي هاي متداول ايجاد نشود .

صنعت خانی افزود : همچنين يكي ديگر از راهكارهاي پيشگيري از بيماري هاي دنداني به ويژه پوسيدگي و ورم لثه مصرف غذاهاي فيزيلوژيك و طبيعي به ويژه در ميان وعده ها است .

وی خاطرنشان کرد : مواد غير طبيعي مانند كيك ها و بيسكوييت ها به دليل اينكه بافت نرمي دارند در لابلاي دندان ها و لثه نفوذ مي كنند و زبان قادر به تشخيص آنها نيست و سبب به وجود آمدن پوسيدگي مي شوند در صورتيكه زبان به راحتي مي تواند بافت هاي مواد طبيعي مانند ميوه ها را در دهان تشخيص دهد و فرد با استفاده از واكنش هاي سيستم عصبي مجبور به درآوردن نرمه ها از دهان خواهد شد.

عضو هيئت علمي دانشكده دندانپزشكي دانشگاه علوم پزشكي مشهد در ارتباط با بيماري هاي شايع دهان و دندان در سالمندان تاكيد كرد: در سالمندان به دليل اينكه سيستم ايمني بدن ضعيف مي شود عفونت هاي ويروسي و قارچي در آنها بسيار زياد مي شود و دلايل ديگري مانند كم شدن بزاق دهان ، استفاده از دندان مصنوعي و استفاده از داروهاي بيماري هاي ديگر كه سبب خشكي دهان مي شود زمينه ابتلاي سالمندان به عفونت هاي مختلف را مستعدتر مي كند ./س

برچسب ها: بانوان ، التهاب لثه ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.