رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينکه انقلاب اسلامي دروغ و فريبکاري غرب را برملا کرد، گفت: در شرايط فعلي كشور مديران بايد از همه ظرفيت‌ها براي رفع مشكلات مردم بهره گرفته و وعده درست و کارشناسي شده به مردم بدهند، نه اينكه بگويند به نظر من يا به ذهن جمع ما اين طور مي‌آمد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي با حضور در مسجد انصار الحسين(ع) خيابان پيروزي با تبريك و گراميداشت ايام دفاع مقدس و ولادت امام رضا(ع) گفت: روزهايي كه پشت سر مي‌گذاريم، روزهاي مهمي است و حوادث مهمي نيز در اين ايام در جريان است. آنچه در جهان اسلام مشاهده مي‌كنيم يك خودباوري، اعتماد به نفس و بازگشت به خود است. خداوند به لطف و عنايت خودش بر ملت ما منت گذاشت و پيام انقلاب اسلامي بعد از سه دهه و نيم تلاش، ايثار و پشت كار و ايثارگري و مقاومت ما، سرزمين‌هاي ديگر را فتح مي‌كند. اكنون پيام انقلاب اسلامي در دنيا شنيده مي‌شود. انسان‌هاي زيادي به حقيقت انقلاب و ارزش‌هايي كه ملت ما پديد آورده‌اند، پي برده، آگاه شده و مسير ما را طي مي‌كنند. البته مي‌دانيم كه هنوز فاصله زياد است. هم ما با آرمان‌هاي خود فاصله زيادي داريم و هم آنان با ما فاصله دارند ولي مسيري كه تعقيب شده است مسيري بسيار ارزشمند و نوراني است.

وي با اشاره به دشواري‌هاي ملت ايران براي رسيدن به جايگاه فعلي،گفت: ملت ايران خيلي فشارها را تحمل كرده است؛ خيلي سختي‌ها بر او تحميل شد، ولي خدا به انسان‌هاي صابر اجر بي‌اندازه و بي‌حد عنايت مي‌كند. درست است كه ملت ايران سه دهه و نيم خيلي سختي كشيد، فشارهاي زيادي را تحمل كرد و بسياري از عزيزان ما شهيد شدند، اما وقتي پشت سر خود را مي‌بينيم، شاهد دوراني پر افتخار هستيم.

ملت ايران در راه دفاع از ارزش‌هاي خود مشكلات را تحمل مي‌كند

وي خاطرنشان كرد: درست است از بابت از دست دادن شهداي عزيزمان داغ ديده‌ايم ولي اين داغ، شيرين و افتخار آميز است. ملت ما در راه دفاع از ارزش‌هاي خود سختي‌ها و مشكلات را تحمل مي‌كند. الآن شاهديم نه تنها در جهان اسلام بلكه در سراسر جهان، مسلمانان احساس افتخار مي‌كنند. خاطرمان هست كه قبل از انقلاب كسي كه مي‌خواست به آداب اسلامي رفتار كرده و لباس بپوشد تحقير مي‌شد ولي امروز دختران مسلمان با افتخار در غرب پوشش اسلامي را انتخاب كرده و به خاطر ايستادگي‌شان بر حجاب اسلامي از دانشگاه و ادارات اخراج شده و از اين بابت افتخار مي‌كنند. اين عزتي است كه نظام اسلامي ‌به مسلمانان و خداپرستان داده است و كسي نمي‌تواند عدد و رقمي به آن بدهد.
 
انقلاب ايران دروغ و فريبكاري غرب را برملا كرد/ دولت مردان غربي دروغ گويان بزرگ تاريخ هستند

پورمحمدي در بخش ديگر از سخنان خود با اشاره به توليد فيلم آمريكايي-اسرائيلي عليه پيامبر اعظم(ص) گفت: آنان هميشه تظاهر مي‌كردند كه جامعه آن‌ها انساني است و ما ضد حقوق بشر رفتار مي‌كنيم؛ ولي امروز خودشان تمام حقوق انساني را زير پا گذاشته و اقدام به توليد و حمايت از سازندگان اين فيلم موهن كردند. واقعيت اين است كه امروز آن‌ها از ملت ايران احساس خطر مي‌كنند. آيا از بمب اتمي ملت ايران احساس خطر مي‌كنند؟! ما مي‌گوييم دنبال بمب اتمي نيستيم؛ حتي خودشان هم مي‌گويند سه، چهار سال بعد ممكن است ايران به بمب اتمي دست يابد؛ پس از چه احساس خطر مي‌كنند؟! آيا از اقتصاد ما هراس دارند؟! خير. غرب از فرهنگ، دين، اخلاق و انسانيت ما مي‌ترسد. غرب مي‌بيند كه انسانيت ما در دنيا مطرح مي‌شود. غرب شاهد است همان مواردي كه ملت ايران را به آن متهم مي‌كرد، مانند نقض حقوق زنان، امروز در جامعه خودش ترويج پيدا كرده است. امروز بيشترين گروندگان اروپايي و امريكايي به اسلام زنان تحصيل‌كرده و دانشگاهي هستند. انقلاب و امام(ره) و رزمندگان ما دروغ و فريبكاري غرب را برملا كرده‌اند. اين مسئله كه دولت مردان غربي، دروغ گويان بزرگ تاريخ هستند براي همه ملت‌هاي دنيا روشن شده است.
 
اخلاق براي همه و به خصوص براي سياستمداران است / سياستمداران نبايد فريبكاري كنند

وي افزود: ملت ايران بايد آگاه باشد كه چه كار بزرگي كرده است. امروز وضعيت دنيا به چه صورت است. اگر امروز ملت ايران تحريم مي‌شود بايد بداند چه اتفاقي در دنيا افتاده است. دشمن با اساس ديانت ما مشكل دارد و از همين رو، چنين رفتار موهني با پيامبر(ص) مي‌كند. آنان چون ما را سربازان استوار اين مسير ديده‌اند، اقدام به توهين به پيامبر(ص) كردند. آن‌ها ديدند با رخداد انقلاب اسلامي، جايگاه پيامبر(ص) ما والاتر شد؛ اسلام و ارزش‌هاي اسلامي اوج گرفت و اخلاق به عنوان يك ارزش واقعي در دنيا مطرح ‌شد. آن‌ها مي‌گفتند اخلاق، اختصاص به خانه و مراودات شخصي دارد. اما انقلاب اسلامي ايران تأكيد كرد، اخلاق براي همه و به خصوص براي سياستمداران است و سياستمداران نبايد فريبكاري كنند. ما اگر مي‌گوييم مردم حق دارند، در عمل هم صادقانه حرف مردم را قبول ‌كنيم. اينكه امام(ره) مي‌گفت، من يك موي اين كوخ‌نشينان را به صد كاخ‌نشين نمي‌دهم، براستي صادقانه سخن مي‌گفت. امام(ره)، با سخن و عمل خود، سياست صادقانه علوي را مطرح كرد.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به تحريم‌هاي غيرقانوني غرب عليه ملت ايران گفت: در اين شرايط بايد ايستادگي كرد. خداوند به ما امر كرده كه جا نزنيم و عقب نكشيم. دليلي وجود ندارد ملت ايران ترسيده و مقهور حرف‌هاي دشمنان شود. توصيه بعدي خداوند به ما در برابر دشواري‌ها و سختي‌ها اين است كه درست عمل كنيم. اگر دشمن دروغ مي‌گويد نبايد ما دروغ بگوييم. اگر دشمن خدعه كرده و ظلم مي‌كند، ما خدعه نكرده و ظلم نكنيم. اگر دشمن از راه‌هاي پليد ورود پيدا مي‌كند، ما از راه‌هاي ناصواب وارد نشويم.
 
در شرايط امروز كشور مديران بايد وعده‌هاي درست به جامعه بدهند


وي ادامه داد: در شرايط فعلي كشور هر كس بايد به وظيفه خود عمل كند. مديران نيز بايد به وظيفه خود خوب عمل كنند. مديران بايد از تمام ظرفيت‌هاي موجود، براي كمك و رفع مشكلات مردم استفاده كنند. مديران بايد وعده درست به مردم و جامعه بدهند. مديران بايد تمام ايده‌هاي كارشناسي كشور را به كار بگيرند. نه اينكه بگويند به نظر من يا به ذهن جمع ما اين طور مي‌آمد. شما عده محدود هستيد اما در كشور ما براي يك رشته كارشناسان زيادي وجود دارد. برويد دنبال نظر اين كارشناسان و نگوييد به نظر ما عده محدود اين آمد. نبايد اين طور باشد كه هرچه به ذهن من به عنوان رئيس يك سازمان رسيد، همان را مطلقاً درست بدانم و بر مبناي آن عمل مي‌كنم. اين نشان مي‌دهد تقواي مديريتي نيست. خدا به پيامبر(ص) خود فرمود: تو نيز در امور جامعه و مردم بايد مشورت كني. حضرت اميرالمؤمنين(ع) نيز فرمود هر كس به راي خود عمل كند از بين رفته و امور را خراب مي‌كند و فاسد مي‌شود.
 
نبايد در ادارات كار مردم را به امروز و فردا سپرد

پورمحمدي با تأكيد بر پيشرفت امور بر اساس نظرات كارشناسي گفت: هر كس بگويد تيم من اين طور فكر مي‌كند و بايد طبق آن عمل كرد، اشتباه كرده است. مدير بايد از نظرات كارشناسي براي انجام درست امور استفاده كند. اين مي‌شود تقواي مدير. تقواي كارمند هم اين است كه اگر مي‌تواند كار مردم را الآن راه بيندازد و به ده دقيقه ديگر موكول نكند. نبايد در ادارات كار مردم را به امروز و فردا سپرد. بنابراين در شرايط امروز كه دشمن تلاش مي‌كند به ملت ايران ضربه بزند، راه حل اين است كه اول مقاومت كنيم و دوم، تقوا پيشه كنيم. اگر به توصيه خدا در اين زمينه عمل كنيم، قرآن وعده داده است كه دشمن نمي‌تواند به ما ضربه بزند.
 
مقاومت راه نجات از كيد دشمنان است


وي گفت: امروز هم وضع چنين است. اگر امروز مي‌خواهيم از كيد دشمنان نجات پيدا كنيم، همان طور كه مقام معظم رهبري فرمودند بايد مقاومت را پيشه كنيم. اگر در عرصه اقتصاد به ما فشار مي‌آورند، اقتصاد مقاومتي را اجرايي كنيم. در عرصه‌هاي ديگر هم بايد مقاومت، هوشمندي، صدق و فراست از خود نشان دهيم. اين‌ها را بايد در عمل نشان بدهيم و اگر مقاومت كنيم، پيروزي از آن ما است.
 
اگر بنا باشد ما حرف بزنيم، حرف‌هاي زيادي براي مطرح كردن داريم

رئيس سازمان بازرسي كل كشور در بخش ديگر از سخنان خود به سؤال يكي از حاضران پاسخ گفت. وي در پاسخ به سؤال يكي از حاضران كه گفت «لازم است براي روشن شدن اذهان عمومي‌راجع به ماجراي 200 ميليارد تومان كه معاون اول رياست جمهوري درباره شما مطرح كردند، توضيح دهيد؟» گفت: هميشه همين طور است. اولاً از يك كلاغ به چهل كلاغ مي‌رسد. فردي كه براي نخستين مرتبه اين حرف را زد گفته بود 21 ميليارد تومان حالا به مسجد شما كه رسيد شد 200 ميليارد تومان. يعني نقداً ده برابر اينجا افزايش پيدا كرد. البته من ساحت اين مجلس را بالاتر از آن مي‌دانم كه وارد اين حوزه‌ها شوم ولي چون سؤال شد ناچارم توضيحي ارائه كنم.

وي ادامه داد: آيا در مملكت وام دادن آن هم به محتاجين طبق قانون جرم است؟! پس اين همه مؤسسات و صندوق‌هايي كه وام مي‌دهند مرتكب جرم مي‌شوند. بنده زماني كه در وزارت كشور مسئوليت داشتم عده‌اي براي اينكه به بخشي از كارمنداني كه عمدتاً ضعيف و جزو كارمندان شركتي محسوب مي‌شدند وام بدهند، نزد من آمده و اعلام كردند كه قصد خريد زميني دارند تا در آن مسكني براي اعضاي تعاوني تهيه كنند. آنان اعلام كردند طبق قانون، وزير مي‌تواند با وام دادن به تعاوني مسكن موافقت كند. من اعلام كردم برويد قانون را بياوريد. طبق ماده 17 قانون تعاون، هر سازماني اگر منابع مالي داشته باشد مي‌تواند براي تهيه مسكن كاركنان خود وام قرض‌الحسنه كوتاه مدت بدهد. من پس از آنكه از صحت قانون اطمينان پيدا كردم پرسيدم كه آيا بودجه اين كار را داريم؟ گفتند ما سراغ فلان معاونت وزارت‌خانه رفته و آن معاون گفته است مي‌تواند چند ماه اين پول را در اختيار آنان قرار دهد. من گفتم چند نفر هستيد، آن‌ها اعلام كردند، سه هزار و سيصد نفر عضو اين تعاوني هستند. گفتند ما 21 ميليارد تومان پول مي‌خواهيم تا يك قطعه زميني را خريده و بعد از آنكه اعضا پول خود را دادند اين پول را تسويه كنيم. من نامه‌اي به آن معاونت نوشته و اعلام كردم طبق قانون و مقررات و بعد از بررسي، چنانچه امكانش بود، اين مبلغ را به عنوان وام كوتاه مدت سه تا چهار ماهه به تعاوني مسكن كاركنان بدهيد.

پورمحمدي افزود: اين وام پرداخت شد و سه ماه بعد مجدد نزد من آمدند و اعلام كردند كه خريد زمين به طول انجاميد و ما نمي‌توانيم اين پول را طي اين چهار ماه به وزارت‌خانه پرداخت كنيم و تقاضاي چند ماه ديگر كردند. ما نيز نامه‌اي به آن معاونت نوشتيم و گفتيم اگر مي‌توانيد سه ماه ديگر به كاركنان مهلت بدهيد و اين كار را اجرا كنيد. تمام اين مسير كاملاً قانوني بود. بعد از سه ماه دوم، ما از اين وزارت‌خانه بيرون آمديم؛ يعني بيرونمان كردند؛ اخراجمان كردند. حال مسئوليت من چيست؟! مگر تمام تعهدات قانوني كه يك مقام كشور مي‌دهد، نبايد مقام بعدي بپذيرد؟! شما از بانك وام مي‌گيريد و پس از مدتي، رئيس بانك تغيير مي‌كند؛ آيا شما مي‌توانيد پول بانك را بخوريد و به بانك پس ندهيد؟! آيا درست است در نظام ما از يك طرف، ادعاي دين‌داري و تقوا كنيم و بعد بگوييم آقايي آمد 21ميليارد تومان را به صورت غيرقانوني از وزارت‌خانه‌اش خارج كرد و هنوز بعد از چهار سال پس نداده است؟! اين اخلاق دشمنان ما است؛ دشمنان ما از اين روش و اخلاق استفاده مي‌كنند. چرا تهمت، دروغ، افترا گناه كبيره است؟! براي اينكه بسيار زشت و ناروا است.

 چرا اين طور حرف زده مي‌شود؟! چرا از اخلاق دشمنان اسلام و انسانيت براي ضربه به رقيب استفاده مي‌شود(؟!)

وي خاطرنشان كرد: همان شب كه اين ادعا از زبان اين مسئول مطرح شد تعاوني وزارت‌خانه اطلاعيه داد مبني بر اينكه اين پول طبق قانون گرفته شده و 11 ميليارد آن نيز به آن وزارت‌خانه پس داده شده است؛ اين در حالي است كه براي پس دادن بقيه پول كارشكني شده و خواستار آن شدند كه آن مسئول براي حل مشكل اقدام كند.
 
در راه مبارزه با فساد و فاسدين ايستاده و محكم تر از گذشته مي‌ايستيم/ هر قدر مي‌خواهند به ما تهمت بزنند

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينكه اگر بنا باشد ما حرف بزنيم، حرف‌هاي زيادي براي مطرح كردن داريم، گفت: اين افراد بايد از غضب خدا و بنده خدا كه كارش را طبق حق انجام داده و مظلوم واقع شده بترسند. بايد اين افراد حيا كنند. اينكه به دروغ مي‌گويند اين پول را بردند و پس هم ندادند واقعا زشت است. اگر شما ريالي از آن پول را ديديد ما هم آن را ديديم. اين موضوع يك دستور اداري بود كه ذيحساب دارد و طي آن، براي خانه دار شدن حدود سه هزار نفر از كارمندان محروم وزارت كشور اقدام شد. اين‌ها كه شعار مي‌دهند ما مي‌خواهيم مردم را خانه‌دار كنيم چرا اين حرف را مي‌زنند؟! ما چه شعار مي‌دهيم و چه عمل مي‌كنيم؟! اخلاق و ديانت ما كجاست؟! ما در حال جنگ با رأس اين بداخلاقي‌ها در دنيا يعني اسرائيل و آمريكاي جهان‌خوار هستيم و دوست نداريم در كشور خودمان اين بي‌اخلاقي‌ها و بي‌تقوايي‌ها رايج شده و سكه بازار شود. متأسفانه اين روزها شاهديم، به راحتي به هر كس تهمت زده مي‌شود و ضد انقلاب هم از اين تهمت‌ها هلهله سر مي‌دهد. در طي اين مدت كه تهمت‌ها عليه من مطرح شد تمام شبكه‌هاي ضد انقلاب جشن گرفتند. اين‌ها خوراك شبكه‌هاي ضد انقلاب و بي‌دين را فراهم مي‌كنند. مباركشان باشد. نوش جانشان باشد. ولي بدانند كه اين لقمه‌ها از گلويشان پايين نمي‌رود.

وي با تأكيد بر اينكه حق از بين رفتني نيست، گفت: من هم گفتم در راه دفاع از انقلاب و ارزش‌ها ايستاده‌ام؛ در راه مردم و سلامت نظام اداري ايستاده‌ام. در راه مبارزه با فساد و فاسدين ايستاده و محكم تر از گذشته مي‌ايستيم. اين حرف‌ها هم كه عليه من زده مي‌شود تاوان همين ايستادگي‌ام است. شهدا ما هم تاوان همين راه را دادند. ما هم مي‌خواهيم از مردم و سلامت اين مردم دفاع كرده و با فساد مبارزه كنيم؛ هر قدر مي‌خواهند به ما تهمت بزنند. طي اين مسير افتخار ما است، حال هر كس مي‌خواهد هر حرفي عليه ما بزند. از خدا مي‌خواهيم به ما صبر و تقوا بدهد. انشاء الله خداوند به همه ما صبر و تقوا بدهد كه هم دشمنان انسي و هم دشمنان جني‌مان ناكام شوند.

منبع: روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور

انتهاي پيام/
برچسب ها: پورمحمدی ، مدیران ، مشکلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار