با وجود تخصیص های خوبی که به سازمان انتقال خون ایران تعلق گرفته ولی افزایش هزینه ها باز هم سازمان را با مشکل مواجه می کند و سازمان انتقال خون تلاش می کند تا این مشکل به بحران تبدیل نشود.

دکتر توگه، رئیس سازمان انتقال خون ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  تخصیص هایی که از سوی مسئولین به سازمان اختصاص یافته است بی نظیر است البته در رابطه با پایگاه ها نسبت به سال گذشته با کاهش تخصیصها روبرو بوده ایم ولی در رابطه با بازوهای اجرایی خوشبختانه با وضعیت بحرانی روبرو نیستیم.

وی افزود: آنچه ما را به سمت بحران می کشاند افزایش سر سام آور هزینه ها است،  یعنی با وجود تخصیصهای خوب ولی باز هم هزینه ها جلوتر است.

توگه اشاره کرد: در مسئله کیسه ها ما با افزایش 150 درصدی و در مورد تجهیزات معرفی با افزایش 50 درصدی مواجهیم که با وجود این افزایش قیمت ها باز هم توانسته ایم وضعیت را به خوبی کنترل کنیم.

رئیس سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: هر سال از طرف ستاد به پایگاه کمک می کردیم که امسال این کمک ها کاهش پیدا کرده که این ما را در مسئله تهیه کیت ها که از لوازم استراتژیک سازمان هستند دچار مشکل می کند ولی خوشبختانه با پیش بینی این وضعیت به خوبی مشکلات را رفع می کنیم.

* تشکیل کمیته تدابیر ویژه اقتصادی در سازمان

توگه بیان داشت: با تشکیل کمیته تدابیر ویژه اقتصادی در نظر داریم در اولویت بندی در هزینه هایمان به گونه ای عمل کنیم که اهداف حاصل شده از سازمان را که توانسته از نظر کیفی و کمی جایگاه سازمان را در منطقه انرو به صدر برساند تقویت کنیم و جایگاه سازمان را حفظ کنیم.

وی در خاتمه در مورد تهیه کیت های غربالگری خاطر نشان کرد: سازمان انتقال خون همواره با وزارت بهداشت همراه بوده و از کیت ها و تجهیزاتی که تهیه می شود به شرطی که استانداردهای تامین سلامت خون را به خطر نیاندازد حمایت می کنیم و در رفع نواقص آن کمک می کنیم ولی نکته ای که وجود دارد این است که درعمل غربالگری ما هنوز از کیت های وارد شده از کشورهای خارجی استفاده می کنیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار