عضو جبهه ايستادگي گفت: اصلاحات مورد نظر در قانون انتخابات بايد متناسب با خواست مردم و نظرات کارشناسان مربوطه انجام شود چرا که محدود کردن افراد در کانديداتوري انتخابات به صلاح نظام نخواهد بود.

حسين کنعاني مقدم در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بررسي اصلاح قانون انتخابات در مجلس شوراي اسلامي گفت: قوانين جديد بايد متناسب با شرايط، زمان و براساس تجربيات گذشته شکل گيرد لذا نظر کارشناسان بايد در زمينه اصلاح قانون انتخابات مورد بررسي قرار گيرد.

وي با اشاره به اينکه در خصوص اصلاح قانون انتخابات با رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار داشته‌ايم، افزود: درخواست ما از رئيس قوه مقننه اين بود که مرکز پژوهش‌هاي مجلس وارد هيجانات سياسي نشده و در خصوص اصلاح قانون انتخابات، احزاب و تشکل‌ها پيشنهادها و نظرات تحليلگران مربوطه مد‌نظر قرار گيرد.

کنعاني مقدم با اشاره به اينکه قطعا ملت ايران رئيس جمهوري را انتخاب مي‌کنند که از درجه علمي بالايي برخوردار باشد، تصريح کرد: درجه علمي تنها يکي از شاخص‌ها براي کانديداتوري در انتخابات است لذا شخص‌محوري در انتخابات اصل نبوده و افرادي بايد وارد ميدان شوند که داراي برنامه و هدف مشخصي باشند.

عضو جبهه ايستادگي در پاسخ به اين سوال که آيا حزب متبوعش از اصلاح کلي قانون انتخابات رياست جمهوري رضايت دارد يا خير خاطر‌نشان کرد: اعتقاد جبهه ايستادگي بر اين مبنا بوده که اصلاحات مورد نظر بايد متناسب با خواست مردم و نظرات کارشناسان مربوطه انجام شود چرا که محدود کردن افراد براي کانديداتوري در انتخابات به صلاح نظام نخواهد بود.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار