وزارت اطلاع رساني فيجي اعلام کرد گروه هفتاد و هفت اين کشور را به عنوان رئيس بزرگترين سازمان بين دولتي کشورهاي در حال توسعه در سازمان ملل متحد انتخاب کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ؛ وزارت اطلاع رساني فيجي با صدور بيانيه اي اعلام کرد:« پس از آن که گروه آسيا و اقيانوس آرام سازمان ملل متحد فيجي را براي رياست گروه هفتاد و هفت معرفي کرد، اين انتخابات توسط نشست وزاري خارجه اين گروه در نيويورک مورد استقبال قرار گرفت.»

بر اساس اين بيانيه، راتو اينوچ كوبوابولا وزير امور خارجه فيجي در اجلاس وزراي امور خارجه اين گروه نامزدي رياست گروه هفتاد و هفت را پذيرفته است.او به اين گروه اطمينان داد که فيجي از هيچ تلاشي براي تحقق تعهدات و وظايفي که به واسطه رياست بر اين گروه متوجه اوست، فروگذار نخواهد کرد.

وزير امور خارجه فيجي خاطرنشان کرد اين مسئله باعث افتخار اين جزيره منطقه اقيانوس آرام است که براي اولين بار طي تاريخ چهل و هشت ساله گروه هفتاد و هفت اتفاق مي افتد. بعلاوه در سال دو هزار و سيزده رياست گروه هفتاد و هفت به گروه کشورهاي کوچک در حال توسعه منطقه اقيانوس آرام اختصاص مي يابد.

 بان کي مون دبير کل سازمان ملل متحد در نشست وزرا ي امور خارجه گروه هفتاد و هفت حضور داشت و به كوبوابول وزير امور خارجه فيجي انتخاب اين کشور را به رياست گروه هفتاد و هفت در سال دو هزار و سيزده تبريک گفت.

گروه هفتاد و هفت شرايط لازم را براي کشورهاي در حال توسعه براي عرضه و پيشبرد منافع اقتصادي جمعي و افزايش ظرفيتهاي مشترک قابل مذاکره در همه مسائل عمده اقتصادي بين المللي در چارچوب سازمان ملل متحد در جهت همکاريهاي جنوب-جنوب فراهم مي کند.

برچسب ها: فیجی ، رییس ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار