اراك اوباما كه در آستانه انتخابات رياست جمهوري آمريكا مي خواهد قاطعيت خود را در قبال چين به مردم آمريكا نشان دهد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، طی رقابت های انتخاباتی برای تعیین رییس جمهور جدید آمریکا، میت رامنی بارها از واگذاری عرصه به شرکت ها و دولت چین توسط اوباما انتقاد کرده است اما اوباما برای آنکه نشان دهد سخنان رقیبش درست نیست، هفته گذشته دستور تعطیلی چهار پروژه ژنراتورهای بادی در ایالت اورگان را صادر کرد و از شرکت چینی خواست زمين هاي اين مزرعه بادي را بفروش برساند.

این نخستین بار طی 22 سال اخیر است که دولت آمریکا اجرای یک طرح سرمایه گذاری خارجی را متوقف می کند اما اکنون این شركت چيني كه پروژه كاري و سرمايه گذاريش در آمريكا توسط باراك اوباما ممنوع اعلام شده، از رئيس جمهور آمريكا شكايت كرده است.

این شركت، موسوم به رولزكال كه مجوز ساخت نيروگاه بادي را در آمريكا در نزديكي يكي از پايگاه هاي نظامي اين كشور به دست آورده بود از باراك اوباما درخواست غرامت كرده و دستور ويژه رياست جمهوري به علت مبهم خلاف امنيت ملي آمريكا را زیر سوال برده است.

مبناي طرح دعواي اين شركت چيني در دادگاه عليه اوباما اين است كه وي جلوی پروژه اين شركت را در آمريكا بدون ارائه هيچ سند و مدرك يا دليل و توضيحِ محكمه پسندي گرفته است. اين شركت چيني تأكيد كرد، توقف اين پروژه كه از قبل مجوز آن صادر شده بود، از حيطه اختيارات دولت مركزي آمريكا خارج است و اين در حالي است كه دولت فدرال آمريكا حتي توضيح نداده كه دقيقا براي چه مشكلي اين پروژه را مسدود كرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار