دولت مصر با اشاره به استقلال دستگاه قضایی این کشور تاکید کردمصر اجازه مشارکت آمریکائیها در تحقیقات حمله به سفارت این کشور را در قاهره نخواهد داد .

روزنامه الرای العام ؛ منابع دیپلماتیک مصری گفتند محمد عمرو وزیر امورخارجه مصر و الیزابت جونز معاون وزیر امورخارجه آمریکا دیروز درباره همکاریهای دوجانبه درباره پیامدهای بعد از اعتراضهای مردمی مصر و حمله به سفارت آمریکا در قاهره به خاطر فیلم موهن علیه پیامبر اکرم (ص) ،‌ بحث و گفتگو کردند.

این منابع افزودند وزیر امورخارجه مصر در این دیدار به مقام آمریکائی تاکید کرده است مصر متعهد به حفظ امنیت نمایندگیهای سیاسی است و تلاش می کند که مانع از هرگونه آسیب رسیدن به این نمایندگیها شود. الرای العام نوشت معاون وزیر امورخارجه آمریکا قبل از ترک لیبی اعلام کرده بود که مقامات لیبی با سفر هیاتی از دفتر فدرال آمریکا به بنغازی برای همکاری در تحقیق درباره حمله به کنسولگری آمریکا موافقت کرده اند. در همین حال یک دیپلمات مصری به الرای العام گفت چنین چیزی( همکاری با آمریکائیها) امکان ندارد در مصر اتفاق بیفتد.

وی افزود دولت مصر اصلا اجازه مطرح شدن چنین مسائلی را نمی دهد چرا که مصر دستگاه قضائی دارد و دستگاه قضائی مصر دراینگونه موارد مستقل تحقیق می کند.
برچسب ها: مصر ، واشنگتن ، قاهره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار