با توجه به اعلام اخباري مبني‌بر شيوع وبا در سليمانيه عراق، برخي استان‌هاي هم‌مرز با عراق، ازجمله خوزستان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،در روزهاي گذشته اخباري مبني‌بر شيوع بيماري وبا در منطقه سليمانيه عراق منتشر شد و در پي آن، امروز رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت از آماده‌باش استان‌هاي هم‌مرز با عراق براي كنترل و مقابله با اين بيماري خبر داد.

 محمدمهدي گويا  گفت: هر چند خبر شيوع بيماري وبا در سليمانيه عراق هنوز رسما تاييد نشده، اما بلافاصله پس از شنيدن اين خبر استان‌هاي مرزي در حالت آماده باش قرار گرفتند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، هيچ موردي از وبا در استان‌هاي ورزي ازجمله خوزستان مشاهده نشده، با اين وجود اين استان‌ها در حالت آماده‌باش هستند.

رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت بر رعايت نكات بهداشتي و استفاده از آب آشاميدني سالم تاكيد و به مسافران توصیه کرد: در صورت سفر به کشور عراق، از خرید مواد غذایی بین‌راهی خودداری کرده و نسبت به تهیه آب آشامیدنی سالم اقدام كنند.

گويا، اسهال آبکی را از نشانه‌های بیماری وبا دانست و از ساكنان مناطق مرزي خواست در صورت مشاهده علائم اسهال، از مصرف خودسرانه دارو خودداری و سريعا به مراکز درمانی مراجعه کنند./ب


برچسب ها: مراقب ، وبا ، باشید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.