سرپرست مدیریت جهاد کشاورز شهرستان هشترود از ثبت رکورد جدید 2413 کیلوگرم در هکتار تولید محصول نخود به شیوه دیم کاشت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز،کریمی اصل در مراسم برداشت از نخود دیم در اراضی زیر کشت این محصول گفت: بهره بردار دیمکار این شهرستان با بکارگیری توصیه های فنی کارشناسان و رعایت اصول بهزراعی واستفاده از رقم مناسب، توانسته است به این راندمان چشمگیردرهکتار دست یابد.

وی با بیان اینکه شهرستان هشترود دارای 6 هزار و 250 هکتار اراضی زیر کشت نخود سفید بوده گفت: در سال زراعی 91-90، با توجه به شرایط مساعد اقلیمی، بکارگیری ادوات مکانیزه مناسب و در کنار آن رعایت اصول فنی در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول، توانسته است وضعیت مطلوبی را در تولید محصول نخود دیم شاهد باشد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هشترود گفت : در سال جاری 6 هزار و یکصد و 25 تن محصول نخود در این شهرستان تولید شده است. مهندس کریمی اصل، با اشاره به ارزش غذایی بالای این محصول اضافه کرد: وجود درصد بالایی از ریز مغذی ها و پروتئن ها درنخود، جایگاه ویژه ای را به این محصول در بخش غذایی جامعه اختصاص می دهد. /س

 

برچسب ها: رکورد ، تولید ، نخود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.