موضع کیفیت فقط حوزه فرآیند و محصول نیست عدم توجه به بهره وری باعث از بین رفتن ثروت ملی می شود.

به گزارش خبرنگار  صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران: دکتر تقوی استاد دانشگاه و مشاور ارشد صنایع بزرگ در حوزه مدیریت و کیفیت در نشست آسیب شناسی کیفیت و بهره وری در صنایع ایران در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد گفت: ارزش آفرینی و کیفیت و رقابت آفرینی در یک فضای مثبت امکان پذیر است و ما هنوز در کشور رویکرد جامع بهره وری و استراتژی توسعه صنعتی را تدوین نکرده ایم.

وی افزود: در کشور تا به حال اقتصادی و نظام پولی ثباتی را برای صنعت ایجاد نکنیم صحبت کردن از کیفیت و بهره وری تاثیری در رشد و شکوفایی این صنایع نخواهد داشت.

وی ادامه داد: بنگاه های ما بایستی رویکرد علمی و حل مسئله مشکل عدم بهره وری در صنایع کشور را حل کنند و استاندارد های ISO در کشورهای پیشرفته جواب می دهد ولی در کشورهایی مثل کشور ما جوابگو نیستند و در سازمانهایمان از فقدان یک متدولوژی حل مسئله رنج می بریم.

 موفقیت و بهره وری در بسیج کردن همه سازمان ها است

دکتر تقوی در ادامه گفت: باید در حل مشکل بهره وری از راه حل های علمی استفاده کنیم و برای بهبود کیفیت و بهره وری در سازمان هایمان با استفاده از مدیریت استراتژی یک همسویی در فرآیندهای بهبودمان ایجاد کنیم و یک اتصالی بین موضوعاتی که باید بهبود پیدا کنند با استراتژی های تجاری برقرار شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که در صنعت متخصص بهبود و بهره وری نداشته باشیم ،این گرفتاری ها را خواهیم داشت و باید  سعي كنيم متخصص بهبود را در صنعت تربیت کرده و آنها را به کار بگیریم./ع2
برچسب ها: بهره ، فرآیند ، ثروت ، متدولوژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار