جمهوری خواهان و دموکرات‌ها مواضع و عملکردهای بسیار مشابه یکدیگر دارند و هر دو به طور یکسان از اسرائیل حمایت کرده و ایران را شرور جلوه می دهند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، بروس فاین، کارشناس سیاسی آمریکایی از گروه مطالعاتی لیچفیلد، در میزگرد «کراس تاکِ» این شبکه درباره روند انتخابات و سیاست‌های حزبی در آمریکا و این که آیا تفاوتی میان دو حزب اصلی آمریکا وجود دارد یا نه، شرکت کرد.

بروس فاین، کارشناس سیاسی آمریکایی از گروه مطالعاتی لیچفیلد گفت، نامزدهای این دو حزب، هنگام تبلیغات انتخاباتی شعارهای متفاوت می‌دهند و از نظر ایدئولوژیک تفاوت‌های صوری میانشان وجود دارد، اما وقتی وارد عمل می‌شوند، کم و بیش مانند یکدیگر عمل می‌کنند. مثلاً باراک اوباما در تبلیغات انتخاباتی‌اش در چهار سال پیش، شعارها و قول‌های فراوانی داد که تقریباً تمامی آن‌ها را تاکنون زیرپا گذاشته است. وی افزود، میت رامنی نیز درباره هر مسئله‌ای تقریباً پنج موضع مختلف دارد! که بستگی به شرایطِ پیش آمده، میان این مواضعِ مختلف، یکی را انتخاب می‌کند.

فاین افزود، سیاستمدارانِ هر دو حزب در کنگره و دولت آمریکا دائماً با استقراض‌های کلان، برنامه‌های مورد نظر خود را به پیش می‌برند و بازپرداخت این وام ها را دائماً به نسل‌های آینده که هنوز به دنیا نیامده یا آنقدر کم و سن و سال اند که حق رأی ندارند، موکول می‌کنند.

بروس فاین گفت، قانون اساسی آمریکا تأکید دارد که فقط کنگره این کشور حق اعلان جنگ دارد، اما اکنون این قانون در آمریکا کاملاً نقض شده و قوه مجریه آمریکا به تنهایی این کشور را وارد معرکه‌های جنگی در سراسر جهان می‌کند. البته دولت ها انگیزه‌های مالی و روانیِ فراوان برای ایجاد جنگ دارند، زیرا قراردادهای نظامی و درآمدهای دولت آمریکا در طول جنگ بیشتر می‌شود و در ضمن می‌تواند به خود ببالد که آمریکا قدرتمندترین کشور جهان است.

از همین رو، حق اعلان جنگ را نباید مستقلاً به دولت سپرد، بلکه کنگره آمریکا با جنگ طلبی‌های دولت این کشور را مهار کند. وی افزود، در غیر این صورت، دولت بعدی آمریکا، صرف نظر از این که نامزدهای کدامیک از دو حزب اصلی پیروز شوند، باز هم به جنگ افروزی ادامه خواهد داد و کسی نمی‌داند که آیا هدف بعدی دولت آمریکا برای جنگ افروزی، چین باشد یا نه، زیرا دولت اوباما سیاست افزایش حضور نظامی در منطقه آسیا-اقیانوس آرام را در پیش گرفته است که ممکن است باعث بی ثباتی در آن منطقه بشود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار