مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت : برای سال زراعی 92-91، با توجه به برنامه ریزی های بعمل آمده اوایل سال زراعی جاری، برنامه تولید بذر استان به میزان 12 هزار تن با همکاری 8 شرکت خصوصی و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تنظیم گردید.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، سلیمانی امروز در جلسه شورای هماهنگی سازمان با بیان اینکه تا این تاریخ حدود 8500 تن انواع بذور گندم از کشاورزان طرف قرارداد خریداری گردیده است افزود: حدود 1500 تن نیز موجودی سال قبل می باشد و توزیع سهمیه شهرستانی نیز به شهرستانها ابلاغ گردیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 6 هزار تن بذر اصلاح شده گندم در بین بهره برداران استان توزیع شده است گفت: درصورت جذب مابقی ، برنامه ریزی برای تامین بذر اصلاح شده از سایر استانها نیز بعمل آمده است.

سلیمانی با بیان اینکه بر اساس نامه های معاون محترم وزیر و رئیس سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی ، قیمت فروش و یارانه بذور گندم و جو در طبقات مختلف بذری جهت اطلاع رسانی لازم اعلام شده است افزود: حداکثر قیمت فروش بذور گواهی شده و مادری گندم طبق گواهی مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال بترتیب هفت هزار و هفت هزار و پانصد ریال می باشد که شامل هزینه بسته بندی و ضدعفونی نیز می باشد.

وی با بیان اینکه یارانه پرداختی به ازاء هر کیلوگرم بذر گواهی شده و مادری هزار و سیصد و پنجاه ریال بوده که بر اساس فاکتور خرید و تأیید مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان به عاملین مجاز فروش پرداخت می شود ادامه داد: قیمت بذر جو گواهی شده نیز 8350 ریال ابلاغ گردیده است .

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان، با اشاره به اینکه قیمت فروش بذر پرورشی 3 " گندم وجو" حداکثر کیلوئی ده هزار ریال ابلاغ گردیده است گفت: از این مبلغ دو هزار ریال بصورت یارانه به تولید کننده بذر تعلق می گیرد و خریداران بذر پرورشی 3 فقط هشت هزار ریال آن را پرداخت می نمایند.

سلیمانی همچنین قیمت بذور پرورشی 2 گندم و جو راحداکثر کیلوئی هفده هزار ریال عنوان نموده و گفت: هفت هزار ریال یارانه به تولید کننده بذر تعلق می گیرد و خریداران بذر پرورشی 2، فقط ده هزار ریال آن را پرداخت می نمایند.

وی در ادامه به برنامه تدارک بذر گندم و جو درسال زراعی 92-91 جهت تولید 12 هزار و 777 تن بذر اشاره نموده و افزود: به تفکیک طبقات بذر ، گواهی دیم 8822 تن ، مادری دیم 1700 تن ، گواهی آبی 1950 تن ، مادری آبی 105 تن و پرورشی سوم آبی و دیم 200 تن خواهد بود که درصورت تائید در کمیته کشوری بذر، اجرایی خواهد شد.

مدیر امور زراعت سازمان با اشاره به جدول سهمیه ابلاغی توزیع بذور گواهی شده گندم شهرستان ها به تفکیک ارقام در سال زراعی92-91 افزود: برای توزیع بذر رقم سرداری سهمیه شهرستانهای بناب، عجب شیر، ملکان و مراغه از شرکت خصوصی 1976 بناب، سهمیه شهرستانهای سراب و بستان آباد از اتحادیه بستان آباد، سهمیه شهرستانهای چاراویماق، هشترود و هریس از اتحادیه چاراویماق، سهمیه شهرستانهای میانه و هریس از اتحادیه میانه، سهمیه شهرستان هشترود از اتحادیه هشترود وسهمیه شهرستانهای آذرشهر، اسکو، تبریز، شبستر، مرند،جلفا و ورزقان ازشرکت خدمات حمایتی خواهدبود. سلیمانی همچنین با بیان اینکه سهمیه رقم آذر 2 در شهرستانهای اهر، ورزقان و هریس از شرکت اریس اهر و بقیه شهرستانها از شرکت خدمات حمایتی خواهد بود افزود: رقم چمران ، شیرودی و کوهدشت نیز از شرکت مکانیزاسیون خداآفرین و رقم الوند ، پیشگام و MV17 نیز سهمیه کلیه شهرستانها از شرکت خصوصی 1976 بناب می باشد/س

برچسب ها: برنامه ، گندم ، زراعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.