فرماندار ماهشهر گفت: با اجرا و تکمیل طرح آبرسانی از سد کوثر مشکل کمیت و کیفیت آب شرب منطقه برطرف می‌شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛منوچهر حیاتی در گفت‌وگو با خبرنگاران در ماهشهر اظهار کرد: پروژه آبرسانی از سد کوثر به طول 304 کیلومتر از شهرستان بهبهان آغاز و با گذشت از شهرهای سردشت، آغاجاری و امیدیه به دو مسیر مجزا منشعب می‌شود.

وی افزود: مسیر نخست با گذشت از سویره و شهر زهره به هندیجان می‌رسد و انشعاب دیگر آن پس از عبور از شهرستان امیدیه به رامشیر و پس از آن با گذشت از شهر چمران به ماهشهر و در نهایت به شهر بندر امام خمینی (ره) ختم می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندر ماهشهر بیان کرد: در راستای اجرای این طرح، بیشترین ظرفیت مخازنی که احداث می‌شود، مربوط به شهرستان ماهشهر است.

وی تصریح کرد: مخازن بندر ماهشهر جمعاً 65 هزار متر مکعب، مخزن بندر امام خمینی (ره) 20 هزار مترمکعب و مخزن شهر چمران نیز 6 هزار مترمکعب ظرفیت دارد.

حیاتی تأکید کرد: فرمانداری این شهرستان برای همکاری در تسریع و رفع موانع اجرای این پروژه آمادگی کامل دارد.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی این طرح که در حوزه شهرستان‌های ماهشهر، بهبهان، امیدیه و هندیجان قرار دارد تلاش داریم که به زودی جلسه مشترک هم‌اندیشی را با حضور نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابیه مربوطه و همچنین نهادها و دستگاه‌های ذیربط در فرمانداری ماهشهر برگزار کنیم.

فرماندار ماهشهر اضافه کرد: در این جلسه مشکلات و موانع اجرای این طرح بررسی و راهکارهای قانونی لازم ارائه و بعد از تصویب برای تسریع در تکمیل این پروژه اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: با اجرا و تکمیل این طرح، مردم منطقه از آب شرب با کیفیت بهره‌مند شده، ضمن اینکه مشکل افت فشار آب نیز به طور کامل برطرف می‌شود./س
برچسب ها: طرح ، کوثر ، شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.