بسته شدن ناگهانی یکی از دبیرستانهای استرالیا درپی بحران اقتصادی و بدهی بسیار سنگین باعث سرگردانی دانش آموزان شد .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، گوینده خبر شبکه هفت استرالیا گفت بسته شدن ناگهانی و غافلگیر کننده دبیرستان موسوم به آکِیشیا کالج در شهر ملبورن به علت بدهی های فلج کننده، باعث بلاتکلیفی هفتصد دانش آموز این دبیرستان شد. این مدرسه که فقط دو سال پیش آغاز به کار کرد، به دلیل ناتوانای از بازپرداخت بدهی های ده میلیون دلاری خود در پایان ماه دسامبر برای همیشه درهای خود را خواهد بست.

دانش آموزان این دبیرستان برای ادامه تحصیلاتشان در سال جاری تحصیلی باید به دنبال مدارس دیگری برای خود باشند. دبیران این مدرسه نیز به دنبال تعطیلی آن از کار بیکار خواهند شد. والدین برخی از دانش آموزان گفتند، ما حتی پیشنهاد دادیم که شهریه را اضافه کنند و ما حتی آماده دادن کمک های اضافی به این دبیرستان بودیم تا در آن بسته نشود، اما پیشنهادات ما پذیرفته نشد.

گزارشگر استرالیایی گفت، این دبیرستان توسط کلیسای یوناتینگِ ملبورن تأسیس شده بود، اما متعاقباً با یکی از پیمانکاران، درگیری مالی پیدا کرد. پس از درگذشت اخیر آن پیمانکار مشکلات مالی کلیسای یاد شده با ورثه آن پیمانکار بالا گرفت و کار به دادگاه کشیده شد و از همین رو این دبیرستان باید بسته شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار