روزنامه لس آنجلس تایمز در شماره روز جمعه خود نوشت سرویسهای اطلاعاتی آمریکا هیچ مدرکی دال بر این که القاعده فرماندهی حمله یازدهم سپتامبر به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی را بر عهده داشته است پیدا نکرده اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  خبرگزاری فرانسه  ، این روزنامه به نقل از مسئولان آمریکایی و شاهدان ناشناس نوشت این حمله که چهار آمریکایی از جمله سفیر آمریکا در لیبی طی آن کشته شدند با حداقل آمادگی نیروهای امنیتی صورت گرفته است.
لس آنجلس تایمز به نقل از یک مسئول آمریکایی نوشت هیچ دلیل و مدرکی ثابت نمی کند که مهاجمان از روزها یا ماهها قبل برای حمله خودشان برنامه ریزی کرده اند.
مسئول آمریکایی دیگری به این روزنامه گفت : «‌ مهاجمان نبود یک سازماندهی را در این حمله ثابت کرده اند ،‌ برخی افراد در حین اجرای حمله به مهاجمان ملحق شدند ،‌ بعضی از آنها مسلح نبودند و عده دیگری نیز به نظر می رسید تنها به دنبال غارت و چپاول هستند.»
همین شخص افزود بیشتر اطلاعاتی که سرویسهای اطلاعاتی آمریکا بدست آورده اند نشان می دهد مهاجمان حمله خود را به صورتی فرصت طلبانه و پس از شنیدن خبرهایی دال بر خشونت در سفارت آمریکا در قاهره به اجرا درآورده اند.
لس آنجلس تایمز نوشت سرویسهای اطلاعاتی آمریکا پس از پنج هفته تحقیق هیچ نشانه ای مبنی بر این که فردی از شبکه القاعده در این حمله دست داشته است پیدا نکردند.
حمله مرگبار بنغازی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ششم نوامبر در آمریکا نوعی طوفان سیاسی بوجود آورد.
برچسب ها: بین الملل ، بنغازی ، لیبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار