اگر روش های زندگی تان را تغییر دهید هم خوشبخت تر خواهید بود و هم الگویی برای آیندگان.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،این مسئله بسیار طبیعی ست که دختر و پسر تنبلی که تا دیروز حتی از عهده رختخواب خود بر نمی آمدند و فقط می خوردند و می خوابیدند، برایشان کمی یا بیشتر از کمی دشوار باشد که بتوانند مسولیت زندگی فرد دیگری را در کنار کارهای سخت و طاقت فرسای (البته به قول خودشان) خود بر دوش بکشند.

اما اگر همین دختر و پسر تنبل کمی به زندگی بر خلاف آن چه تا دیروز نگاه می کردند نگاه کنند و بهتر بگویم  به زندگی با نگاه عشق بنگرند همه مسائل گفته شده نه تنها سخت نیست چه بسا با شور و شیرینی دیگری تجربه خواهد شد.

و این مسله نیز بسیار طبیعی ست که دختر و پسری که در دو خانواده با تربیت های متفاوت بزرگ شدند در ابتدا برایشان کمی دشوار باشد که از دیدن بعضی مسائل که به گمانش مسائل پیچیده ای هستند چشم پوشی کند.

اما همین دختر و پسر باید بدانند که طرف مقابل هم می تواند مانند خواهر یا برادر خود که تا دیروز بر سر مسائل کوچک با هم گلاویز می شدند نظری متفاوت با نظر او داشته باشد و در این موضوع نیز مختار است.

اما به راحتی می شود همه ی این اختلاف نظرها را حل کرد  و در کنار فرد جدید وارد شده به زندگی اش شیرین تر از خانواده قبلی خود زندگی کند و بزرگ شدن خود  را حس کند چرا که دیگر دختر و یا پسر نیست بلکه  عهده دارنقش جدیدی به نام نقش همسری شده است .

پس اگر در این گفته با من هم عقیده اید نکات زیر را حتما بخوانید.

1-یادمان باشد که هر فردی نیاز به آرامش در زندگی دارد پس از ریز ترین مسئله کوهی از مشکلات نسازیم و صبور باشیم.

2-امام خمینی (ره) وقتی دختر و پسری را به عقد هم درمی آوردند اولین حرفی که به آن ها می زند این بود"بروید و با هم بسازید"

کمی توجه به این گفته از حضرت امام خیلی از مشکلات را حل خواهد کرد.بروید باهم بسازید یعنی بسازید آن چه را که دیروز برایتان کسانی دیگر(پدر و مادر) ساخته بودند.

بروید بسازید زندگی را ، اما نه زندگی فردی بلکه زندگی جمعی به نام خانواده را یعنی تو دختر باید زن و مادر باشی و تو پسر باید مرد باشی و پدر.

بسازید زندگی را به گونه ای که هم خوشبخت باشید و هم الگویی برای آیندگان.

3-هر یک از زوجین، دیگری را نزدیک ترین و محرمترین فرد بداند و او را نیمه تن، حامی و پشتیبان خود تلقی کند.

4- بکوشید با ایجاد کانونی گرم و صمیمی، تمام اعضای خانواد ه و به ویژه زن و شوهر،مسئولیت رسیدن به تفاهم را پذیرا شوند.

تا که از جانب معشوق نباشد کششی
کوشش من بیچاره به جایی نرسد

5- و  برای رسیدن به امنیت روانی و عاطفی در روابط زناشویی، داشتن صداقت، پذیرش، سعه صدر، انصاف و اعتماد متقابل را اصل اول قرار دهید

 

6-از هر راه ممکن رفتارهای مطلوب همسرتان را مورد توجه و تأیید قرار دهید به گونه ای که همسرتان بفهمد برایش ارزش قائل هستید.

7-تشویق، تأیید و بیان نکات مثبت به طور آشکار یا در جمع باشد و تذکر نکات منفی و انتقاد به طور محرمانه و در تنهایی صورت گیرد.

و در پایان شیرین ترین زندگی را برایتان آرزو می کنم./س


برچسب ها: توصیه ، زندگی ، شیرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.