از آنجا كه فروش سلاحهاي خودكار در آمريكا تحت مقررات خاص صورت مي گيرد، كلاشنيكوف هايي كه به مشتريان عرضه مي شود، قادر به شليك به صورت رگبار نيستند و با هر بار فشار دادن ماشه، يك گلوله از تفنگ خارج مي شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، میخائیل تیموفیویچ کلاشنیکف که در سال ۱۹۴۱ در یکی از حملات ارتش شوروی به نیروهای آلمان نازی مجروح و در بیمارستان بستری شد، تصمیم گرفت در مدت سپری شدن دوره نقاهت، با در هم آمیختن ویژگی‌ ها و کاربردهای سلاح آمریکایی ام1 گرند و تفنگ آلمانی اس ‌تی‌ جی ۴۴ یک تفنگ خودکار طراحی و تولید کند.

ساخت این سلاح در سال ۱۹۴۷ تکمیل و پس از آن در سال ۱۹۵۱ به طور رسمی وارد ارتش شوروی شد. موفقيت این اسلحه چشمگير بوده و تاکنون بيش از 100 ميليون قبضه اي كي 47 توليد شده است.

اگرچه طي دهه های اخیر تفنگ تهاجمي كلاشنيكوف اسحله مورد علاقه شوروي سابق و كشورهاي اقماري اش بوده اما 20 سال پس از پايان جنگ سرد اين اسلحه در بازار غيرنظامي آمريكا هم رونق زيادي پيدا كرده است. قيمت هر قبضه كلاشنيكوف در آمريكا حدود 400 دلار است که رقم مناسبی محسوب می شود.

بر اساس آمارها، اسلحه روسي كلاشنيكوف به يكي از پرفروش ترين سلاحهاي تهاجمي در بين مردم آمريكا تبديل شده است. بر اساس قانون اساسي آمريكا هر شهروند آمريكايي حق حمل و خريد اسلحه دارد. از آنجا كه فروش سلاحهاي خودكار در آمريكا تحت مقررات خاص صورت مي گيرد، كلاشنيكوف هايي كه به مشتريان عرضه مي شود، قادر به شليك به صورت رگبار نيستند و با هر بار فشار دادن ماشه، يك گلوله از تفنگ خارج مي شود.

کارشناسان معتقدند حرکت مردم آمریکا از علائقی مثل داشتن کلت و هفت تیر به سمت اسلحه هایی مانند کلاشینکوف نشان دهنده افزایش ترس و جنایت در این جامعه است که با این روند، نقطه توقفی نیز نخواهد داشت. ضمن آنکه در اختیار داشتن سلاح روسی برای کشوری که خود را بهترین تولید کننده اسلحه می داند، یک ضربه حیثیتی محسوب می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار