عدم رعایت بهداشت و مسایل پیشگیری موجب کاهش سن کاشت دندان در بین افراد جامعه شده است.

دکتر بهروز فارسی، دندانپزشک با تاکید بر اینکه رعایت بهداشت دهان و دندان در تمام دوره های سنی زندگی افراد ضروری است به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: به دلایل مختلفی مانند تصادف، بیماری های مادرزادی، صدمات و عدم رعایت بهداشت، در سنین بسیار پایین افراد برای جایگزینی دندان از دست رفته خود مراجعه می کنند که بهترین جایگزین نیز ایمپلنت است.

وی افزود: دندان طبیعی ارزش بسیار زیادی دارد که بهترین روش های درمانی جدید نیز نمی تواند جایگزین مناسبی برای دندان های از دست رفته باشد.

دکتر فارسی با اشاره به مصرف بالای انواع تنقلات، مواد چسبنده و شیرین در بین اقشار مختلف جامعه گفت: افراد توجه کافی نسبت به تغذیه خود ندارند و با مصرف مواد غذایی کم ارزش نه تنها به دندان های خود صدمه می زنند بلکه هزینه های زیادی را برای خرید این نوع مواد غذایی متحمل می شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه منشا تمام بیماری ها و مشکلات از ناحیه دهان و دندان است، افراد باید توجه کافی نسبت به بهداشت و مراجعات خود به دندانپزشکی داشته باشند چرا که بسیاری از بیماری های روده ای ،‌ کبد و کلیه،‌گوارش و قلب و عروق، از عفونت های ناحیه لثه ای و دندانی است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.