فرماندار كوثر گفت: دو هزار هكتار از اراضی شیبدار این شهرستان به اراضی باغی تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/سعدالله رییس ساداتی  در جلسه كارگروه كشاورزی این شهرستان افزود: پنج درصد تولیدات بخش كشاورزی استان در شهرستان كوثر تولید می شود و افزایش این ظرفیت با بهره گیری كامل با توجه به پتانسیل های موجود در بخش كشاورزی هم به لحاظ نیروی انسانی و منابع ضرورت دارد.

وی در زمینه قابلیت‌های بخش كشاورزی گفت: هشت هزار هكتار از اراضی و باغات این شهرستان زیر پوشش بیمه محصولات كشاورزی قرار دارد.

رییس ساداتی با اشاره به اجرای برنامه های مختلف برای افزایش میزان زراعی و باغی آبیاری تحت فشار در شهرستان كوثر افزود: 130 هكتار از اراضی پایاب سدجغناب به آبیاری تحت فشار مجهز می شود.

وی گفت: امسال سهم استان از اعتبارات توسعه فعالیت‌های بخش كشاورزی یك هزار و 850 میلیارد ریال تعیین شده و با توجه به این كه این اعتبار به صورت شناور بین شهرستان‌های استان توزیع می‌شود مسوولان این شهرستان باید از این فرصت بر اساس استعدادها و پتانسیل‌های موجود برای جذب اعتبارات استفاده كنند.

فرماندار كوثر پتانسیل های اصلی شهرستان كوثر را در بخش كشاورزی دانست و افزود:

مركز تولیدات گیاهی با افزون بر پنج میلیارد ریال تسهیلات و دو میلیارد ریال آورده شخصی در یكهزار و 200 متر مربع و با حدود 95 درصد پیشرفت فیزیكی ساختمانی در حال احداث است و با بهره برداری از این مركز گیاهان دارویی به صورت انبوه تولید می شود./س

برچسب ها: کوثر ، اراضی ، باغی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.