آیت الله نوری همدانی گفت: یکی از مزیت‌های حکومت اسلامی، پشتوانه مردمی است که نمونه‌اش را در سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی دیدیم.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران ، آيت‌الله نوري همداني  در دیدار اعضای شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصريح کرد: باید به مردم خدمت کرد و آنها را راضی نگه داشت؛ قدرت حکومت به حضور مردم در صحنه است که در جمهوری اسلامی در صحنه‌های مختلف شاهد شاهد حضور مردم در صحنه هستیم.

وي با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و سایر مناسبت‌ها ادامه داد: باید برای خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنیم و حتی اگر تلاش‌هایمان به نتیجه مطلوب نمی‌رسد باید مردم را در جریان اقدامات برای رفع مشکلات آنها قرار دهیم.

اين مرجع تقليد بزرگترین و مهمترین دستاورد انقلاب ایران را تأسیس حکومت اسلامی دانسته و اظهار داشت: قوانین برگرفته از قرآن، ولایت فقیه، قوای سه گانه و صدور انقلاب از ویژگی‌های حکومت اسلامی است.

وي تصریح کرد: در اسلام، در راس حکومت باید پیامبر(ص) یا امام معصوم (ع) و در عصر غیبت، فقیه اسلام شناس، عادل، باتقوا، مدیر، مدبر، جهان شناس، زمان‌شناس و شجاع باشد که بحمدالله در حال حاضر از این نعمت برخورداریم. علت عقب ماندگی ما این است ولایت‎فقیه نداشتیم و سلاطین بر ما حکومت می کردند و استکبار بر ما تسلط داشت.

آيت‌الله نوري همداني همچنین به اهمیت کار در قوای سه گانه اشاره و تصریح کرد: امروز عملکرد مسئولان، تحت نظر کل دنیا است و آنها می‌خواهند اوضاع در جامعه اسلامی را رصد کنند از همین رو باید امور را با تدبیر و خدمت‌رسانی به مردم پیش بُرد.

وي با اشاره به تاکید امام بر صدور انقلاب گفت: این انقلاب، مرز ندارد و کل جهان را فراخواهد گرفت. ما باید قدرت خود را به دنیا نشان دهیم. البته مشکلات فراوان است اما باید با استقامت از این راه عبور کنیم و بر هویت اسلامی‌مان تاکید کنیم؛ زیرا اسلام، مطابق فطرت بشر است.

اين مرجع تقليد خاطر نشان کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب در شانزدهمین اجلاس عدم تعهد سخنرانی می‌کردند، نمایندگان 120 کشور جهان میخکوب شده بودند زیرا بیانات ایشان از اسلام بود.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار