تحليلگر سياسي لبناني تاکيد کرد: نيروهاي اف بي آي آمريکا در لبنان به بهانه تحقيق در ترور وسام الحسن در اين کشور حضور يافته اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسيااليوم، "جوزف ابوفاضل" در گفتگو با شبکه تلويزيوني روسيا اليوم خاطرنشان کرد: ما با سياسي کردن مساله ترور وسام الحسن مخالفيم آمدن گروه هاي تحقيقاتي اف بي آي به لبنان براي تحقيق درباره قضيه ترور وسام الحسن هيچ فايده اي نخواهد داشت همانگونه که در گذشته نيز فايده اي نداشته است.

وي افزود: روز دوشنبه فواد السنيوره رئيس جناح المستقبل و يکي از کارمندان شبکه تلويزيوني المستقبل مردم را تشويق مي کردند که به کاخ نخست وزيري حمله کنند به اميد آنکه با دست زدن به اين اقدام ها قدرت را در لبنان در دست بگيرند.

اين تحليلگر لبناني گفت: جناح المستقبل و هوادارانش قصد دارند با ريختن به خيابان ها به اهداف سياسي خود دست يابند در نتيجه ارتش و تمامي نيروهاي لبناني براي مقابله با اين وضعيت دست به کار شده اند و کاري غير از اين هم نمي توان انجام داد.

وي خاطرنشان کرد: روز دوشنبه پنج تن از سفراي کشورهاي عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد و همچنين نماينده ويژه سازمان ملل متحد به کاخ رياست جمهوري رفته و با ميشل سليمان رئيس جمهور ديدار کردند و پشتيباني شان را از دولت و موضع بيطرفانه رئيس جمهور اعلام کردند.

ابوفاضل تصريح کرد: نيروهاي چهارده مارس برخلاف آنچه ادعا مي کنند در مورد بحران سوريه بي طرف نبوده اند. همانطور که همه مي دانيم سوريه در کنار مقاومت بوده است و مقاومت نيز از نظام سوريه حمايت مي کند با اين حال سيد حسن نصرالله به صراحت اعلام کرد ما در بحران سوريه مداخله نمي کنيم اما سعد الحريري به "عقاب صقر" يکي از نمايندگان حزب المستقبل در پارلمان لبنان ماموريت داده تا از افراد مسلح در سوريه حمايت مالي و تسليحاتي به عمل آورد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار