رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون 97 درصد نمونه‌گیری‌های میکروبی آب اردبیل سالم و بدون عیب تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ فرهاد پور‌فرضی افزود: وظیفه تامین آب سالم و بهداشتی برای عموم مردم برعهده آب و فاضلاب شهری است، اما بعد از لوله‌کشی و مراحل مختلف انتقال آب این وظیفه ماست تا بر بهداشت و سلامت آن در مناطق شهری و روستایی نظارت داشته باشیم.

وی با اشاره به انجام آزمایشات متعدد در آب شرب اردبیل گفت:‌ اگر از نظر شیمیایی آب اردبیل را بررسی کنیم گزارش‌ها نشان دهنده سلامت آن است به طوری که ما از نظر میکروبی و میزان کلر تزریق شده نیز بررسی همه جانبه را انجام می‌دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه افزود: ‌در شش ماه امسال از لحاظ میکروبی 778 مورد نمونه‌گیری انجام شده که 753 مورد آن حائز شرایط بوده و از استاندارد لازم برخوردار هستند.

قائم مقام وزیر بهداشت همچنین گفت: هر زمان میزان کلر از 0.2 یا 0.8 بیشتر یا کمتر شد به یقین با هشدارهای لازم سعی می‌کنیم تا مسئولان را نسبت به مراقبت بیشتر از کلر‌زنی آب شرب آگاه سازیم.

پور‌فرضی با بیان اینکه در مناطق مختلف این نمونه‌گیری‌ها انجام می‌شود، افزود: ما مسیر به مسیر و حتی در مراحل مختلف رسیدن آب و انتقال آن به منازل نمونه‌گیری‌های خود را انجام می‌دهیم و در تلاش هستیم بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها را با نمونه‌گیری‌های مستمر با هدف رفع شدن به مسئولان اطلاع دهیم./س 

برچسب ها: اردبیل ، نمونه ، گیری ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.