معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تأمین آب شرب شهروندان در تمام مناطق را مهم‌ترین اولویت‌های وزارت نیرو اعلام کرد .

 غلامرضا حیدرپور در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان اظهار کرد: این شرکت در خصوص صدور مجوز حفاری چاه‌های عمیق در استان برای تأمین آب شرب هیچ محدودیتی ندارد.
وی افزود: بر اساس بخشنامه وزارت نیرو این شرکت موظف است که مشکلات موجود تامین آب شرب را در شهرستان‌های استان برطرف کند.

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه اکنون حجم آب سد زاینده‌رود 157 میلیون متر مکعب است، گفت: حجم فعلی سد زاینده‌رود نسبت به 42 سال گذشته به میزان بسیاری کاهش یافته و هیچ ذخیره برفی در سرشاخه‌های زاینده‌رود وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه توزیع آب شرب در استان نباید با چالش مواجه شود، افزود: آب شرب مناطق و شهرستان‌های استان باید با استفاده از حفاری چاه‌های عمیق و یا آب‌های زیر‌سطحی تامین شود.

حیدرپور تاکید کرد: شرکت های آب و فاضلاب روستایی و شهری در خصوص دریافت مجوز حفاری برای تامین آب شرب باید درخواست کنند .

به گفته وی پس از انجام کارشناسی‌ و در صورت وجود کمبود منابع آبی برای تامین آب شرب در مناطق، این مجوز از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان صادر می‌شود.

حیدرپور گفت: صدور مجوز‌ حفاری برای تأمین آب شرب به شرایط آبی حاکم در استان بستگی دارد و در سه سال گذشته مجوز حفاری بیش از 10 حلقه چاه برای تامین آب شرب در شهرستان کاشان صادر شده است.

به گفته وی به دلیل کمبود منابع آبی در استان چالش‌های مختلفی در بخش‌های مختلف استان ایجاد شده و تلاش تمام مسوولان استان در راستای برطرف شدن مشکلات و چالش‌های ناشی از خشکسالی است./س .

برچسب ها: اصفهان ، تامین ، آب ، شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.