مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: نمونه‌‏ گیری (کیل‏ گیری) محصول سیب‌ زمینی در این شهرستان شروع شد.

حمید رضا خلیلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: نمونه ‌‏گیری یا در اصطلاح کشاورزی کهن، «کیل‏ گیری» به اندازه ‏‌گیری میزان تولید بهره ‌‏برداران در واحد سطح اطلاق می ‏شود.

وی ادامه داد: کیل‏ گیری سیب‏ زمینی در شهرستان دماوند به منظور گزینش تولید کنندگان برتر ملی، استانی و شهرستانی انجام می‏ شود.

خلیلی اضافه کرد: این مهم بر اساس ضوابط و شرایط استاندارد با حضور هیئت خبرگان کشاورزی، نماینده‏‌ ای از استان، نماینده شهرستان و همچنین کشاورزان تعیین می ‏شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با بیان اینکه نمونه‌‏ گیری بر اساس گزینش موارد تعیین ‌‏شده از سوی جهاد کشاورزی شهرستان صورت می‏ گیرد، افزود: بعد از گزینش تولید کنندگان نمونه، این آمار با نمونه ‏‌های استانی و سپس کشوری برای تعیین برترین‏ های ملی، استانی و شهرستانی مقایسه می ‏شود.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات مربوط به مبادله محصولات تولید کنندگان به ‏ویژه سیب زمینی اظهار داشت: طرح الگوی کشت که برنامه‏ ای کشوری است، در راستای سرمایه‌‏ گذاری بر روی محصول غالب با توجه به نیاز و ظرفیت‏ های موجود در مناطق کشاورزی اجرا می‏ شود.

خلیلی تصریح کرد: اعلام میزان تولید و توانمندی شهرستان دماوند در راستای یافتن جامعه هدف برای مبادله محصولات از فعالیت‏ هایی است که برای رفع مشکلات تولید کنندگان صورت می‏ گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند افزود: هماهنگی بین نهاد های ذی‏ ربط با هدف جلوگیری از واردات بی ‏برنامه، رسیدن به هدف اصلی یعنی صادرات و همچنین تعبیه انبار های مناسب برای نگهداری به منظور عرضه به ‌موقع محصولات با کیفیت مناسب از اهم اقدامات اجرایی است.

وی ابراز امیدواری کرد: این اقدامات بستر ورود قوی ‏تر کشورمان به بازار های جهانی، توسعه تولید پایدار و اقتصادی کردن تولیدات کشاورزی را فراهم آورد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.